Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  VAT nummer vid utland beställning  (läst 1931 gånger)

Nina K

• Skåne
VAT nummer vid utland beställning
« skrivet: 26 apr-11 kl 22:11 »
Blir inte klok på detta. Funderar på att beställa en grejj från england och på hemsidan under "Terms and Conditions"  om besällnings villkor står detta

Tax Charges All our prices include UK VAT where applicable. Our Vat Number is GB 872 1855 07

When you place your order you will be given a complete provisional cost of your order including shipping charges BEFORE you confirm your order. The price you actually pay on your total order may be a few pence up or down due to VAT rounding, this will be shown on your VAT Invoice supplied with your goods.

For delivery of orders outside of the EU, VAT may not be applicable,

Läste lite på skatteverket och fatta det som att man är en företagare med moms som får sådant nummer.

??? gör mig klokare

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: VAT nummer vid utland beställning
« Svar #1 skrivet: 26 apr-11 kl 22:47 »
moms jäkeln som vi måste betala i sverige, man betalar ju inte momsen till england som företagare då fyller man i VAT nummret som man har på regbeviset som F skattare sedan SKA man ju betala det i sverige.. som privat person får man betala engelsk skatt direkt om jag har fattat all rätt...  ;D
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Nina K

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 26 apr-11 kl 23:27 »
Okej. Då var det så jag uppfatta det på skatteverket men jag googlade det och kom upp endel att fylla i ruta xx i deklarationen och momsen i ruta xx ........
Okej så det är inget som jag som privatperson behöver fylla i. Att de inte kan skriva lettig svenska på skatteverket  >:(

christinag

• Täljstenfantast
    • Västmanland
« Svar #3 skrivet: 26 apr-11 kl 23:54 »
Om priserna anges utan VAT så förutsätts man som privatperson att fatta detta och betala in den själv  ;)  Tull kan tillkomma ...
Demokrati: 2 vargar och 1 lamm röstar om lunchmenyn.
Frihet: Ett väl beväpnat lamm opponerar sig mot omröstningen.

Dela detta:

* Inloggade just nu

314 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser