Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Japansk vaktel tillsammans Kalifornisk toffsvaktel?  (läst 3252 gånger)

Phantom

• Södermanland
Japansk vaktel tillsammans Kalifornisk toffsvaktel?
« skrivet: 01 maj-11 kl 14:47 »
Tjoj, jag är ganska ny med vaktlar och har tidigare inte hittat någon info om dessa vaktelsorter går ihop.
Har nämligen japanska sen en tid tillbaks men funderar på att köpa kalifornisk toffsvaktel.
Har någon erfarenhet av hur dessa sorter fungerar ihop?
« Senast ändrad: 01 maj-11 kl 15:54 av Phantom »

Skylla

• Västergötland
SV: Japansk vaktel tillsammans Kalifornisk toffsvaktel?
« Svar #1 skrivet: 01 maj-11 kl 21:50 »
med hög sannolikhet så kommer tupparna slåss :(

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #2 skrivet: 01 maj-11 kl 21:53 »
Det kan funka, men det kan även gå fel.., Du får prova dig fram :) vet folk som har haft kinesiska vaktlar och japanska ihop. Även bobwhite med japanska...
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

lantis

• Västmanland
« Svar #3 skrivet: 02 maj-11 kl 18:48 »
Jag hade japanska vaktlar och kaliforniska tofsvaktlar ihop och det fungerade inte med tupparna, tofsvakteln skadade den japanska svårt, hönorna gick det bra med.

ivy

• Gotland
« Svar #4 skrivet: 03 maj-11 kl 18:20 »
nyfikna frågor, skiljer sig storleksmässigt på kalifonsk och japanskvaktel? Är kalifonska duktiga äggläggare? hur ser äggen ut? :-[

Phantom

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 03 maj-11 kl 20:23 »
Oki, tack för alla svar ^^ Då lär de inte bli ett inköp av såna just nu.

Jag är inte så kunniga på Kalifornska som sagt, men det lilla jag hittat om dom så lägger dem endast ägg under någon månad på året typ. Mest prydnadsfåglar som jag förstått. Rätta mig gära om jag har fel ^^

lantis

• Västmanland
« Svar #6 skrivet: 03 maj-11 kl 20:47 »
Som sagt så är Kaliforniska tofsvaktlar en prydnadsfågel, lägger ägg periodvis. Mina är duktiga ruvare. Äggen liknar japanska lite, prickigare, lite spetsigare i den smala ändan. De bör ha ganska stort, då de gärna flyger lite, de vill sitta högt på pinnar och sova. Är en vacker fågel, lite skygga, svåra att få tama. Går jättebra att ha ihop med duvor, har skrattduvor ihop med min.

Falks Bantam Poultry

• www.falksbantam.n.nu
    • Skåne
    • j.i.s fjäderfä
« Svar #7 skrivet: 03 maj-11 kl 20:49 »
Jag hade japanska vaktlar och kaliforniska tofsvaktlar ihop och det fungerade inte med tupparna, tofsvakteln skadade den japanska svårt, hönorna gick det bra med.
För oss var det tvärtom det var hönorna som slogs :-[
Plymouth rock dvärg - tvärrandiga. Holländsk dvärg - guldhalsade, blå guldhalsade, silverhalsade, blå silverhalsade, spättade, blå och svarta. En vetefärgad araucana höna och en blandfärgad dvärg kochin tupp.

F.D. j.i.sfjäderfä

Dela detta:

* Inloggade just nu

311 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser