Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Befruktning  (läst 1990 gånger)

Sus_1

• Södermanland
Befruktning
« skrivet: 02 maj-11 kl 11:26 »
Jag är ny här och ska få mina nya Gotlandshöns till helgen, har en lite dum fråga kanske, När hönsen parar sig är det ett ägg då som blir befruktat eller..... ??? Jag misstänker att det kommer fler frågor sen :)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Befruktning
« Svar #1 skrivet: 02 maj-11 kl 11:46 »
Nope, de befruktar flera ägg i taget. Man brukar säga att en höna är "ren från en tupp" efter 3 veckor.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Sus_1

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 02 maj-11 kl 12:37 »
Jo jag misstänkte nästan att det kunde va nåt sånt men man vet ju aldrig, tack för svaret. Har aldrig haft höns förut så det ska bli himla kul.

Lillathyra

• -
« Svar #3 skrivet: 02 maj-11 kl 12:46 »
Bor sorundasusanne i Sorunda månne??

Sus_1

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 02 maj-11 kl 13:36 »
Ja, passar på att titta runt lite nu på forumet då jag är hemma och är sjuk från jobbet, mycket intressant att läsa

Lillathyra

• -
« Svar #5 skrivet: 02 maj-11 kl 15:19 »
Lycka till med hönsen! Jag bor åxå på orten och suktar efter höns igen, så nu snurrar jag runt här på forumet och drömmer. :P

Jakobsson

« Svar #6 skrivet: 02 maj-11 kl 19:04 »
Lycka till med hönsen! Jag bor åxå på orten och suktar efter höns igen, så nu snurrar jag runt här på forumet och drömmer. :P

Ja, passar på att titta runt lite nu på forumet då jag är hemma och är sjuk från jobbet, mycket intressant att läsa

Då borde ni ju samåka till hönsbytardagen utanför Uppsala i helgen som kommer. :) E man 2 & delar bensin så blir det inte
så dyrt + att man kan tjattra om höns hela vägen dit, kolla runt på dom olika raserna som finns där, kanske inhandla samt
tjattra ännu mera höns på vägen hem  ;)

//
Jakobssons fru

Lillathyra

• -
« Svar #7 skrivet: 02 maj-11 kl 19:07 »
Då borde ni ju samåka till hönsbytardagen utanför Uppsala i helgen som kommer. :) E man 2 & delar bensin så blir det inte
så dyrt + att man kan tjattra om höns hela vägen dit, kolla runt på dom olika raserna som finns där, kanske inhandla samt
tjattra ännu mera höns på vägen hem  ;)

//
Jakobssons fru

Har redan bokat att jag ska dit! Med eller utan resesällskap ;D ;D ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

389 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Alltid lika härligt när åter trillar ner i brevlådan.
/EmelieT

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser