Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Laxfärgade Faverollekycklingar  (läst 1226 gånger)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
Laxfärgade Faverollekycklingar
« skrivet: 12 maj-11 kl 17:23 »
jag undrar om laxfärgade faverollekycklingar alltid är rent gula eller om de kan ha lite mörkt i dunet på huvud eller rygg?

Såg även att vissa kycklingar hade en mörk fläck mitt på den yttre delen av vingen (vingpennfästet var mörkt om ni förstår). Syntes bara när de var blöta. Är detta en könsvisande egenskap?
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

rackarns

• Närke
SV: Laxfärgade Faverollekycklingar
« Svar #1 skrivet: 12 maj-11 kl 18:43 »
hur gamla är de? Mig veterligen är faverolle alltid rent gula i dunet när de är nykläckta.

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #2 skrivet: 12 maj-11 kl 19:07 »
De är alldeles nykläckta.  :) Grejen är den att vissa av dessa kan ha en svart faverollemamma och jag undrade om jag skulle kunna urskilja dessa på något sätt.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Sirpa

• -
« Svar #3 skrivet: 14 maj-11 kl 17:16 »
Här finns en tråd om Laxfärgade Faverollekycklingar

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=97397.0
Höns och Liljor i min trädgård.

Dela detta:

* Inloggade just nu

302 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser