Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Honungspris 2011  (läst 2503 gånger)

ersam

• -
Honungspris 2011
« skrivet: 10 maj-11 kl 23:57 »
Vart är vi på väg? Testade dagarna två att sälja honung i samband med olika aktiviteter.
Ungefär lika mycket folk.
Dag 1. 350 gram tog jag 40 kr. 3 burkar för 100 kr.
Dag 2. 350 gram 50 kr. Tre  burkar för 120 kr.

Eftersom det är de sista lådorna som nu går så tänkte jag ändå höja priset.

Sålde för 800 kr i går och 740 kr idag. Självklart är det ju tufft att jämföra rätt av då det var olika folk men det ger ju iallafall en fingervisning att man är beredd att betala 50 kr för en burk. Kanske försäljningensvolymen går ner något men kompenseras med högre "vinst" per burk. Och eftersom jag snarare har för lite honung mot efterfrågan så går det ju faktiskt att rata kunder och sälja till dom som betalar.  8)

Målsättningen är att sälja slut allt som nyslungat så slipper man ju all hantering och lager. Där ska jag testa 50 kr för 250 gram. Börjar väl nästan likna Stockholmspriser...  :)
« Senast ändrad: 10 maj-11 kl 23:59 av ersam »

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Honungspris 2011
« Svar #1 skrivet: 11 maj-11 kl 00:17 »
Gratis på försäljning dag 2  ;)

Försök att aldrig ta ut mindre än 100kr/kg till kund ,

Kan tänka mig att du har ett unik kvalitets produkt som folk är bered att betala ett riktig pris för  ;D

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Dela detta:

* Inloggade just nu

366 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser