Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur många kycklingar klarar hönan? Lägga under kläckarkycklingar...  (läst 1724 gånger)

Pip

• Pip
    • Uppland
Jag har en surhöna som ligger på ägg som kläcks samma dag som äggen i min kläckare. Jag funderade just på om jag kan lägga en massa kycklingar från kläckaren under henne här hennes ägg kläckts (samma dag).

Om hon har gott om plats och en värmelampa till hjälp, hur många kycklingar kan jag ge henne då, blir hon stressad om hon får för många? Någon som testat typ 20 kläckarkycklingar plus hennes egna typ 9 stycken?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Emil har en höna med 30 talet kycklingar varav 9 är hennes egna.  :-[ Funkat jättebra. De har haft 2 värmelampor igång i början också och nu har de 1.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Här är några bilder på henne för ca 1 månad sedan. ;D Kycklingar överallt. Och alla är inte med på bild. ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Pip

• Pip
    • Uppland
Vad bra! Kan man ha två hönor tillsammans som delar på de små tro? Eller börjar de slåss om kycklingarna? Kom på att jag har 2 surisar, eller 4 igentligen, men de sista två tar jag äggen för, annars kommer alla börja till slut...

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Det beror helt på hur de är som individer och lite hur de ligger. Samruvar de eller ligger de på olika platser? Jag har haft 3 hönor några gånger och 2 flera gånger som delat på kycklingar, men de har samruvat. Emil har haft hönor som både samruvat och som ruvat lite på olika håll som lämnat varandra och kycklingarna ifred medan jag också haft hönor som går in för att slåss som satingen och ställa in sig på att - JAG SKA DÖÖÖÖDA ALLA SMÅ SOM INTE TILLHÖR MIG!!  >:D

Dela detta:

* Inloggade just nu

297 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser