Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur får jag hönan att ruva ?? - Nu ruvar 2 :)  (läst 1259 gånger)

Gullie

• Njut av livet, din familj och dina vänner
Hur får jag hönan att ruva ?? - Nu ruvar 2 :)
« skrivet: 19 maj-11 kl 16:21 »
Hej
har varje vår flera hönor som glatt lägger sig för att ruva - men i år har ingen av dem någon som helst lust ,  ??? kan jag göra något som ska få dem att bli Ruvsugna ?? vill ju ha kycklingar även i år  :'(

// kyckling sugen
« Senast ändrad: 22 maj-11 kl 19:04 av Gullie »
Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. // Nalle Puh

Juppepinne

• Östergötland
SV: Hur får jag hönan att ruva ??
« Svar #1 skrivet: 19 maj-11 kl 16:40 »
Se till att antingen lämna ägg kvar i redet eller också fixar du redägg (golfbollar brukar också fungera som substitut). Det är det enda tipset jag kan ge.
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Gullie

• Njut av livet, din familj och dina vänner
SV: Hur får jag hönan att ruva ??
« Svar #2 skrivet: 22 maj-11 kl 18:38 »
jag har haft / har ägg kvar i 2 reden ,  och till min stora glädje så har 2 hönor äntligen laggt sig till ro  ;D  :-* så det löste sig :))
Tack ändå för ditt tips
Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. // Nalle Puh

Dela detta:

* Inloggade just nu

192 gäster, 2 användare
yellgar, Jamesbuive

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser