Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Anka som inte vill bada??  (läst 1642 gånger)

nina77

• Hälsingland
Anka som inte vill bada??
« skrivet: 22 maj-11 kl 13:32 »
JAg har en mignonanka som inte verkar gilla att bada. Han nöjer sig med att doppa huvudet i vattnet och bubbla lite. Jag har provat att sätta honom i vattnet, men han är uppe lika fort som han kom i. Jag har inte haft honom så länge, han är ca ett år, vet inget om hans bakgrund heller. Mer än att han inte har badat på hela vintern. Överallt står det att mignoner älskar att bada, men inte min då tydligen?? Kan det vara skadligt för honom att inte bada?

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
SV: Anka som inte vill bada??
« Svar #1 skrivet: 22 maj-11 kl 14:27 »
Bara lugn han kommer att börja bada, men han kanske inte har haft möjlighet till ddt förut och då är han ju van vid det ge han några veckor ska du se
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

nina77

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 22 maj-11 kl 15:29 »
Ja, han kan ju simma iaf  :) Han är inte särskillt tam heller. Han går undan om man kommer för nära. Han går lös på tomten med mina dvärghöns. Verkar inte ha några planer på att dra iväg iaf.
Det jag hoppas på är att äggen som du skickar kommer bli fina små mignoner som blir lite tamare :-) Jag ska ägna dom massvis med tid. Kan man få dem att följa efter ner till sjön för att ta sig ett dopp när de växt på sig lite?? Det skulle vara roligt :-) Vi har 150 m ner till sjön.

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #3 skrivet: 23 maj-11 kl 17:41 »
Ja, han kan ju simma iaf  :) Han är inte särskillt tam heller. Han går undan om man kommer för nära. Han går lös på tomten med mina dvärghöns. Verkar inte ha några planer på att dra iväg iaf.
Det jag hoppas på är att äggen som du skickar kommer bli fina små mignoner som blir lite tamare :-) Jag ska ägna dom massvis med tid. Kan man få dem att följa efter ner till sjön för att ta sig ett dopp när de växt på sig lite?? Det skulle vara roligt :-) Vi har 150 m ner till sjön.
uj nej det skulle inte jag våga vänja dom vid då lär dom snart dra iväg tror jag
jag tama lär dom nya bli, men troligtvis den andre oxå mina åker spade med min man i rabbarterna nu och äter mask ur handen och dom har ju inte varit så hanterade förut några av dom
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Dela detta:

* Inloggade just nu

323 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Höjdpunkt när tidningen kommer, väldigt bra tidning
/Jenny

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser