Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur många ankägg i en king suro 20? Snabba svar tack :-)  (läst 1481 gånger)

nina77

• Hälsingland
Jag har fått tag på ägg från mignon och svensk blå anka. 12 mignonägg är klart o skickas imorgon. Hur många blåanka ägg kan jag få plats med i kläckaren utöver mignonäggen? Mignonäggen väger 40-50 g och de andra är dubbelt så stora. Fick plats med 7 dv.kochinägg på en rad i suron och 5 vanliga (stående) Måste veta snarast, så jag vet hur många ägg jag ska beställa??

Njura

• fritzonsfjader.webs.com
    • Skåne
    • Fritzons Fjäder
SV: Hur många ankägg i en king suro 20? Snabba svar tack :-)
« Svar #1 skrivet: 22 maj-11 kl 18:43 »
ca 20 st :) om du ahr tu annars kanske ngt mindre.
Chabo, svart (normal), silvervete (normal, silke), Knölgäss
Kalkonen, bronce, röd bronce och narragansett
Blå påfåglar, Blå Myskankor

Kista

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 22 maj-11 kl 18:57 »
23 fick jag ner

nina77

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 22 maj-11 kl 18:58 »
Inte 20 st utöver mignonäggen väl??  Då blir det ju 32...
jag hade tänkt köpa 12 blåanka ägg, men nu vet jag inte om det kommer få plats eftersom att de är större än hönsägg

ca 20 st :) om du ahr tu annars kanske ngt mindre.

nina77

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 22 maj-11 kl 19:00 »
Kan jag få plats med 12 blåanka ägg och 12 mignon? Annars kan det ju vara bra om jag har nåt extra eftersom att de kan ha gått sönder nåt i frakten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser