Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En snabb undran  (läst 1488 gånger)

linisgirl

• Ångermanland
En snabb undran
« skrivet: 27 maj-11 kl 23:55 »
Kan ankäggen utvecklas olika fort? Tänkte om något ägg kan kläckas nån dag tidigare än nåt annat? Hur många dagar innan beräknad dag kan ungarna komma? Det är blekinge ägg och nån blandras där de äggen är mindre än blekingeäggen.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: En snabb undran
« Svar #1 skrivet: 28 maj-11 kl 07:07 »
28 dagar tar det för ett ankägg.
har aldrig kläckt akor men med hönsen är det så att kycklingarna har kommigt 3 dagar för tidigt och 3 dagar för sent.
Jag skulle låtigt ankäggen varigt i till den 33 dagen om det har kläckts bra och bara finns några foster döda i de sissta äggen.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 31 maj-11 kl 13:55 »
Hej! Idag är det 25 dagar och jag har tagit bort vändarmotorn och även mellanväggarna och oj vad äggen rör sej :) Man behöver inte ha nån tv utan kan sitta där och titta på äggen istället å bara vänta att första hålslaget ska bli så man kan höja luftfuktigheten till 80% Längtar så man får se dom små liven :)

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 31 maj-11 kl 16:30 »
Ett ägg som är väldans fart på dag 25 nu. Om de bli hålslag imorgon under tiden jag är på jobbet, kan jag redan nu höja luftfuktigheten till 80 el är de för tidigt? Jag ha en king-suro

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 01 jun-11 kl 09:50 »
Ingen som svarade så jag tog reda på det själv.

Dela detta:

* Inloggade just nu

291 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser