Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gamla måste myskankorna vara innan flytt?  (läst 1261 gånger)

Anapse

• Skåne
Hur gamla måste myskankorna vara innan flytt?
« skrivet: 31 maj-11 kl 21:43 »
Nu har vi fått tillökning i ankhagen. 39 små dunbollar piper omkring och ser förvirrade ut. Frågan är nu hur länge de måste bo hos oss innan vi kan börja sälja några av dem? Visst är jag väldigt glad av att det har blivit så många, men jag inser oxå att vår hage kommer att vara väldigt trångbodd när de har vuxit till sig.

En annan fråga är ifall de två honorna som nu fått vars en kull kommer att börja lägga fler ägg? Alltså, kan en hona få flera kullar per år?

flax

• Halland
SV: Hur gamla måste myskankorna vara innan flytt?
« Svar #1 skrivet: 31 maj-11 kl 22:52 »
Hej,
Grattis till tillökningen! :D
Söta är dom, men de växer fort och tar snart massor med plats! Säljer mina tidigast när de är mellan 6-8 veckor.
Och ja, de kan få fler kullar. Min ena hona ruvade fram en lite oplanerad höstkull förra året... ::)

Lycka till med allt!
Om du går igenom ett helvete - bara fortsätt att gå!

Dela detta:

* Inloggade just nu

306 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser