Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dåliga ägg..inga ällingar =(  (läst 932 gånger)

mollys

• Carpe Diem
    • Småland
Dåliga ägg..inga ällingar =(
« skrivet: 03 jun-11 kl 22:17 »
Har haft Myskankor ett par år o får varje sommar 20-30 ällingar.I två omgångar har mina ankor ruvat i år o det blir inget,äggen ruttnar för dom stinker.Jag har inte lyst dom så vet inte hur det var m befruktning.
Varför blir det såhär? Har tagit bort ankorna från redena nu 2 av 3 tycker att det är ok men den 3 letar hela tiden nya platser att ligga på,även att hon inte har några ägg. Så tråkig, vill att dom ska börja lägga nya ägg igen nu.
Tycker detta är konstigt, nån som varit med om samma sak? :-\
Småländsk gårdsägare med man och tre barn, har Hästar,Hundar,Katter, Dvärgkochinhöns , Myskankor o 6 Får.

pernilla70

• Bohuslän
    • http://pernillaliljeros.spaces.live.com/
SV: Dåliga ägg..inga ällingar =(
« Svar #1 skrivet: 03 jun-11 kl 22:23 »
Har du kollat om draken är på ankorna?
Jag tror de är obefruktade och av värmen när de ruvar ruttnar de i stället.

Försök lysa några när de är uppe från redet så ser du ju efter en vecka om du skall ta bort dem

Lycka till.
Bor på en gård med sambo och 2 killar. Vi har 3 hästar, Texelfår, 2 labradorer, 6 katter, skånegäss, Kalkoner Pekingankor och en drös med höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

341 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser