Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Men Vad!? (Jävla Tupp)  (läst 1148 gånger)

Gravforsgård

• Västerbotten
Men Vad!? (Jävla Tupp)
« skrivet: 04 jun-11 kl 01:00 »
Hej!
Bytte tupp i min flock för 3 veckor sedan och det värkar ha gått bra, men idag när jag skulle till jobbet såg jag hur han jagade en höna och när hon hukade, hackade han på henne i stället för att bestiga. Jag shasade bort honom och hönan började picka omkring. När jag kom hem igen låg hon och tryckte under vindskyddet helt sönder hackad och han gick förbi då och då för att nypa i henne, dom andra hönorna är inte dumma mot henne. Hon är helt kal, sårig i nacken och har öppna sår på has och ben.
Nu har jag tagit undan tuppen och frågan är ju om jag ska låta honom få ett nytt försök eller leta ny tupp?

Känns rent spontant att det måste finnas ett trevligare sätt att göra upp rangårdningen mellan tupp och höna, eller har hon varit så ranghög att han känner att han måste sätta dit henne så pass. Tuppen är yngre än hönan.

Har bilder som ni skulle få se men eftersom datorn inte villa idag och det är tredje gången jag skriver detta, så skyndar jag att posta / Nina
Bor 5 mil norr om umeå, med 1 sambo 1 dotter, 1 Kallblodstravare, 1 shettlandsponny, 1 grupp med hedemora och 1 grupp med dv mes + 2 stora mes hönor.

Melsäter

• Naturens kraft är en gåva
    • Södermanland
SV: Men Vad!? (Jävla Tupp)
« Svar #1 skrivet: 07 jun-11 kl 07:29 »
Den tuppen bör inte fortplanta sig. Agressionen skall vändas utåt inte mot hönorna. Eller är han gullig mot de andra?
Så många fina tuppar som finns så har de elaka ingen existensberättigande.
Nystart i livet med katter och höns - Sörmlandsnaturen omfamnar

Gravforsgård

• Västerbotten
SV: Men Vad!? (Jävla Tupp)
« Svar #2 skrivet: 09 jun-11 kl 12:36 »
Hej,
 Nu lever inte tuppen längre, det är lungt och trevligt hos hönorna. Hönan i fråga ska få läka ihop innan jag skaffar en ny tupp.
Bor 5 mil norr om umeå, med 1 sambo 1 dotter, 1 Kallblodstravare, 1 shettlandsponny, 1 grupp med hedemora och 1 grupp med dv mes + 2 stora mes hönor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

365 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser