Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ruvande höna utan ägg.  (läst 1690 gånger)

freeky

• Gäst
Ruvande höna utan ägg.
« skrivet: 05 jun-11 kl 10:31 »
Min knasiga höna fortsätter ruva fsat hon inte har några ägg under sej! Hon började att ruva utan ägg, jag lade under några stycken som hon gick ifrån efter 2 veckor och lade sej i ett tomt rede istället där hon fortsätter ruva på-ingenting. Gömmer hon sej för tuppen eller? Det är hans favorithöna, kan hon ha tagit tillflykt till redet för att komma undan eller vad beror det här på? Jag lyfter ut henne flera gånger om dan, men hon går envist tillbaka till sitt tomma rede ???Alla hönsen är födda i juli förra året och det är förstsagångsruvare, har det med oerfarenhet att göra?

Attes matte

• Jämtland
SV: Ruvande höna utan ägg.
« Svar #1 skrivet: 05 jun-11 kl 17:12 »
Jag har en likadan höna, en sussex... Hon är tok-tjurig! Vill också ha tips på hur jag ska få henne att ge upp ruvandet...

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

nina77

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 05 jun-11 kl 18:44 »
Sätt för redet så att det inte kan användas, sätt henne i en bur utan rede, med mat o vatten. Alt prova att ge henne dagsgamla kycklingar om du kan få tag på det. Smyg dit dom när hon sover. Dom kan va jäkligt envisa, lycka till

Min knasiga höna fortsätter ruva fsat hon inte har några ägg under sej! Hon började att ruva utan ägg, jag lade under några stycken som hon gick ifrån efter 2 veckor och lade sej i ett tomt rede istället där hon fortsätter ruva på-ingenting. Gömmer hon sej för tuppen eller? Det är hans favorithöna, kan hon ha tagit tillflykt till redet för att komma undan eller vad beror det här på? Jag lyfter ut henne flera gånger om dan, men hon går envist tillbaka till sitt tomma rede ???Alla hönsen är födda i juli förra året och det är förstsagångsruvare, har det med oerfarenhet att göra?

Attes matte

• Jämtland
« Svar #3 skrivet: 05 jun-11 kl 19:11 »
Sätt för redet så att det inte kan användas, sätt henne i en bur utan rede, med mat o vatten. Alt prova att ge henne dagsgamla kycklingar om du kan få tag på det. Smyg dit dom när hon sover. Dom kan va jäkligt envisa, lycka till

Funkar det med veckogamla kycklingar oxå?

/Sara

nina77

• Hälsingland
« Svar #4 skrivet: 05 jun-11 kl 23:11 »
Vet inte, men det är ju bara att prova, var beredd att plocka bort kycklingen om hon inte gillar den. Prova med en, funkar det så går det säkert med fler.

Funkar det med veckogamla kycklingar oxå?

/Sara

Attes matte

• Jämtland
« Svar #5 skrivet: 05 jun-11 kl 23:41 »
Då ska jag banne mig testa det... Börjar bli lite less på henne nu...  ::)

/Sara

nina77

• Hälsingland
« Svar #6 skrivet: 06 jun-11 kl 10:01 »
Oki, tala om hur det gick, mina dorking accepterar alla kycklingar, stora som små :-)

Då ska jag banne mig testa det... Börjar bli lite less på henne nu...  ::)

/Sara

Attes matte

• Jämtland
« Svar #7 skrivet: 06 jun-11 kl 17:33 »
Yup!  :)

/Sara

Dela detta:

* Inloggade just nu

157 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser