Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nybörjare  (läst 1119 gånger)

nittonhundranittiosex

• Fler bevarare bör hålla lantraser och kulturhöns
    • Gotland
Nybörjare
« skrivet: 15 jun-11 kl 07:13 »
Hej jag vill börja med bin och tänker ha nordiskt bi. Hur mycket kostar ett begangnat samhälle? Hur slungar man, och vad är det? Om det finns fler saker man gör så berätta gärna det också tack :)
Genbanksanslutna Gotlandshöns (med och utan roskam), Torparhöns, Blekingeankor. Snart även Smålandshöns och Gotlandskaniner

olof

• Skåne
    • Min blogg med sökord biodling
SV: Nybörjare
« Svar #1 skrivet: 15 jun-11 kl 09:22 »
Trevligt med fler biodlare! Det är en hel del blandad kunskap man behöver för att kunna få sina bin att må bra och överleva vintrarna. Jag rekommenderar dig att läsa en biodlingsbok och även ta kontakt med en biodlare i din närhet.

Citera
...tänker ha nordiskt bi...
Bin parar sig ute i det fria så du kan inte ensam upprätthålla en ras om du inte hela tiden köper in nytt avelsmaterial utifrån. Du gör både dig själv och dina biodlargrannar en tjänst om du väljer samma ras som de har och du kan förstöra ett annars väl fungerande friparningsområde med att ta in fel bin.

Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser