Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönan och kycklingarna kliar sig hela tiden.  (läst 1838 gånger)

Just_me

• Småland
Hönan och kycklingarna kliar sig hela tiden.
« skrivet: 19 jun-11 kl 21:47 »
Jag har sett några konstiga kryp som är väldigt små, brun/svarta men ändå nästan genomskinliga :/
Kvalster?
Förra året slogs jag mot fågelloppor och räda blodsugande kvalster. I år är det tydligen nya utmaningar *suck*

En av hönorna kliar sig konstant, tycler så otroligt synd om henne! Kycklingarna hon har har också börjat. I hönshuset finns de där konstiga små genomskinliga krypen.
Hönan som kliar sig mycket ser liksom mjällig ut, torr och med nå vitt (dock inte lusägg om jag ser rätt) mellan fjädrarna. Främst bak på nacken.

Alla kyclingar har också lite "avhackade" vingspettsar. Lite som silkeshöns kan ha i början. Ska kycklingar ha så när de bara är någon dag gammal? Kan inte minnas att jag reagerade på det förra året :/

Vad göra? Blir knäpp på alla odjur!

Dela detta:

* Inloggade just nu

704 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser