Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur får man kycklingar in i hönshuset?  (läst 999 gånger)

Clarie-Ann

• Bor i ett hus vid skogen.....
Hur får man kycklingar in i hönshuset?
« skrivet: 01 jul-11 kl 13:37 »
Jag har haft kycklingarna och hönan i egen  bur och när de var 5 veckor så struntade hon i kycklingarna, så då fick alla gå ut i trädgården. Men nu är det så att hönan går in i hönshuset med alla de andra hönsen varje kväll och kvar ute är kycklingarna som går in i sitt gamla "rede" där de är födda. Jag bar in redet en kväll så de fick komma ut i hönshuset på morgonen och gå ut därifrån, men det tycktes inte hjälpa. Nästa kväll låg de kvar ute där redet hade stått och la sig där i stället. Så jag bar ut redet igen och då gick de in. Nu funderar jag på att bära in dem, en och en, i hönshuset i kväll, för de verkar vara "mogna" för att sova på pinne. Men jag vill gärna höra hur ni andra grejar det hela! Är såååå tacksam för alla tips!!!
Är lycklig för allt som finns. Bor i harmoni vid skogens rand och ska snart skaffa höns. Det var därför jag hittade hit...trevligt med alla "naturliga", underbara människor här. Hittade mina höns tack vare denna sajt. Så jag stannar kvar och njuter av trevligt sällskap...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Hur får man kycklingar in i hönshuset?
« Svar #1 skrivet: 01 jul-11 kl 18:35 »
Du kan inte skärma av ett hörn i hönshuset som de får bo i ett par dagar utan att gå ut. Då lär dom sig sin nya adress och går tillbaka till sitt hörn när det är dags att hålla kväll.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

862 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser