Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rangordning  (läst 1471 gånger)

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
Rangordning
« skrivet: 07 jul-11 kl 13:13 »
Nu har jag två kullar med kycklingar. Och de första får sitta på pinnarna men de andra får inte för det verkar som mamman har lägre rang.

Hur måste jag bygga en ny sittplats till dem?

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Rangordning
« Svar #1 skrivet: 07 jul-11 kl 15:13 »
Hur gamla är kycklingarna. Ibland tar det lite längre tid innan alla är välkommen upp på pinnen men det brukar oftast ge sig med tiden.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

getalina

• Halland
« Svar #2 skrivet: 07 jul-11 kl 23:12 »
11 juni föddes de sista 5 kycklingarna men jag hittar inte när de 3 första var födda.

Du kan ju se skillnaden på bilden från den 11 juni.

Jag tog de små kycklingarna på fingret och satte dem där uppe på pinnarna och hönan tyckte det var bra och knatade efter. Så det var inte mammans intiativ. Och ungarna hoppade upp på ryggen på din höna och tuppen och sin mamma utan problem. Men sen kom mammorna och blev skitsura  >:D å jagade ner allihopa och mammorna rök ihop.
Synd för ungarna klarade att flyga upp själva på pinnarna när de ramlade ner på bajsbrädan. Så de var nog redo.

Dolvis

• Östergötland
« Svar #3 skrivet: 07 jul-11 kl 23:26 »
Våra hönor brukar vara ganska länge i ett rede i markniå eller på golvet med sina ungar, det funkar bra det med i ett rävsäkert hönshus ju. Sen när de är lite större så kommer de att få plats - om det finns plats på pinnarna för fler vill säga. 

getalina

• Halland
« Svar #4 skrivet: 07 jul-11 kl 23:54 »
Ja då får jag väl vänta å se. Men alla vill sitta på översta pinnen så det lär bli trångt.

hazybabe

• Skotska tjej förälskade i sverige.
    • Södermanland
« Svar #5 skrivet: 08 jul-11 kl 00:04 »
De är snart en månad gammal, det är förforrande väldigt unga, mina Kinda bruka inte sover på sittpinnarna förran de är en månad gammal. Jag har i för sig ganska hög sittpinnar.
Livet är Kärlek. Frågan är om du är värd mitt kärlek och en del av mitt liv?

getalina

• Halland
« Svar #6 skrivet: 08 jul-11 kl 00:12 »
Hönsen är nog klokare än matte.  ;)

hazybabe

• Skotska tjej förälskade i sverige.
    • Södermanland
« Svar #7 skrivet: 08 jul-11 kl 01:10 »
?Hur så?
Livet är Kärlek. Frågan är om du är värd mitt kärlek och en del av mitt liv?

getalina

• Halland
« Svar #8 skrivet: 08 jul-11 kl 15:42 »
?Hur så?

Jo det var ju jag som tyckte de var mogna för sittpinnen. Dom ska nog klara av sina utvecklingssteg själva.  :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

509 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser