Om hon har 11 ägg så kan hon ju ha ruvat länge på dem ju. Men om det är svarta klumpar du ser utan några blodådror så är det nog döda foster ja, tyvärr. 
Tack för era svar. Jag trodde att de inte lade sig att ruva på dem innan de lagt alla ägg -för då blir det ju i detta fallet 11 dagars skillnad mellan första och sista ägget och tom mer om hon inte lägger varje dag

Och då lär hon ju aldrig ruva klart alla äggen...

Lägger de sig alltså under tiden de fortsätter lägga ägg?
Svårt att säga om det är klumpar eller mörka cirklar som rör sig när jag vrider. Kan ju vara gulor också som Oskar skriver. Avvaktar helt enkelt några dagar då innan jag ev byter. För blodådror måste ju till snart för att det ska vara befruktat.. Kollade in Linkosos webb - det var verkligen bra och detaljerat skrivet
Men hur är det med min andra fråga när jag ser att de ev fostren är olika stora - har då det som är mörkt men mindre då dött tidigare? Hönan har legat lika länge på äggen. Det är mer markerat än någon äggula i detta fallet. Eller måste jag då se en sträng i ägget för att det ska vara dött... Det klurade jag inte ut på Linkosos sida.