Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tråkigt!  (läst 1085 gånger)

sway307

• Hälsingland
Tråkigt!
« skrivet: 10 jul-11 kl 14:21 »
Nu när jag börjar bli varm i kläderna visar det sig att 4/6 av kycklingarna är tuppar. Detta lämnar oss med 2 hönor, 1 tupp av 9 möjliga. Jag hade i min beräkning att vi skulle ha 10 höns och 2 tuppar för att de skall hålla värmen bra i vinter och för äggens skull.
Nu har jag totalt 6 höns och 2 tuppar.  Jag letar nu med ljus och lykta efter unghöns eller helst värpande höns. Men det är ju helt omöjligt att få tag på. Inget på blocket i närheten iaf..... Tips?

pita

• -
SV: Tråkigt!
« Svar #1 skrivet: 11 jul-11 kl 00:59 »
Hm, tråkigt, Min första kull på 15 kycklingar för några år sedan blev 3 hönor och 10 tuppar, och två dog :( Om du inte får tag i några hönor så kan du ju behålla alla tuppar över vintern, brukar sällan bli problem när dom är så unga, Inte här iaf. Så får du göra lite tuppgryta på vårkanten ::)
Har varit borta en längre tid och ska nu berika livet med islänning, nya höns och ett gäng får :)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Tråkigt!
« Svar #2 skrivet: 11 jul-11 kl 10:10 »
Om du inte kan få tag i vuxna djur kan du inte köpa lite fler kycklingar. Dom hinner fortfarande växa sig rätt stora innan vintern är ett faktum?

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

430 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser