Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  araucana tupp pris?  (läst 2517 gånger)

strömshall

• Skåne
araucana tupp pris?
« skrivet: 10 jul-11 kl 20:23 »
Har fött upp lite araucanakycklingar och där är par tuppar vilket minst en är tingad, det jag undrar vad för pris kan man ta för en araucanatupp stor ras som säljs när de är 6 månader?
Bor i en stuga med sambo två katter och tjugofem höns och en tupp. gillar blomster har ganska stort intresse för pelargoner, svampplockning, fiske och djur förstås.

Fredrikslund

• Södermanland
SV: araucana tupp pris?
« Svar #1 skrivet: 10 jul-11 kl 20:47 »
beror la på vad det är för färg, men idag köptes en tupp in för 100 kr i alla fall :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 10 jul-11 kl 21:06 »
Beror på typ och färg. Allt från 50 till ett par hundra har man sett.
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 11 jul-11 kl 10:11 »
Jag brukar sälja mina färgrena och rastypiska tuppar för 150-250kr. Dom som inte säljs äter jag upp  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

strömshall

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 11 jul-11 kl 11:40 »
jag köpte nog äggen av dig azoo-lina och jag vet att du skrev att äggen var vetefärgade men det blev blå kanske färgen kallas, och svart och där är några som är brun,svart,vit aktiga i fjädrarna är det dom som är vetefärgade? och en som jätte bladrig typ grå,svart min favorit färg jag tycker att det är roligt med alla dessa olika men vet tyvärr inte vad färgen heter på dom, tänkte lägga ut bild på dom men har inte fattat riktigt hur man gör för att få ut bilder på denna sida, men jag har lite och gå på när det gäller pris.
Bor i en stuga med sambo två katter och tjugofem höns och en tupp. gillar blomster har ganska stort intresse för pelargoner, svampplockning, fiske och djur förstås.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 11 jul-11 kl 11:59 »
För att lägga in bilder så trycker du på den gröna texten "fler alternativ..." under den vita textrutan du skriver ett nytt meddelande i (som jag skriver i just nu). :)
Sedan väljer du bläddra och bild. Tryck på (fler bilagor) för att kunna lägga in ytterligare en bild. Maximal storlek per fil är 192kb och 400kb totalt i inlägget.

Du kan också ladda upp bilder på t.ex. www.photobucket.com där du koperar IMG adressen för den uppladdade bilden och klistrar in i inlägget. Då kan bilderna vara större än 192kb också. :)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

strömshall

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 11 jul-11 kl 19:01 »
tack... ska prova och göra det.

strömshall

• Skåne
« Svar #7 skrivet: 11 jul-11 kl 20:32 »
ger upp, men vet nu hur man lägger in bilder men det står att filen är för stor och där nästa problem som jag ska lösa.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #8 skrivet: 11 jul-11 kl 22:49 »
Om du kan skicka bilder via mejl så kan du mejla de till mig så lägger jag in bilderna. =)

honsitrunsby@gmail.com

FM

• Skåne
« Svar #9 skrivet: 12 jul-11 kl 11:07 »
Har du microsoft office picture manager? För har du det är det lätt. På windows fotovisare finns det en knapp: Öppna. Om du har bilden kvar i biblioteket, så högerklicka på den så kommer det upp en lista, ta då Öppna med. Välj microsoft picture manager. Bilden kommer upp där automatiskt. Tryck bildobject. Välj Komprimera bilder. Kommer upp en lista till höger på min dator. Välj websidor och tryck OK. Spara bilden! MVH//FM
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

482 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser