Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  förvirrad höna?  (läst 1476 gånger)

_PoLo_

• -
förvirrad höna?
« skrivet: 12 jul-11 kl 20:43 »
Hoho, en av våra hönor vill bara ligga o ruva om hon får ligga på gummiäggen, såfort man försöker lägga riktiga ägg under henne så kliver hon av...  >:(

Xoot

• Gäst
SV: förvirrad höna?
« Svar #1 skrivet: 12 jul-11 kl 20:51 »
Hoho, en av våra hönor vill bara ligga o ruva om hon får ligga på gummiäggen, såfort man försöker lägga riktiga ägg under henne så kliver hon av...  >:(

Då har jag guldfrågan: riktiga ägg + gummiägg då?  ;D

_PoLo_

• -
« Svar #2 skrivet: 12 jul-11 kl 23:22 »
Då har jag guldfrågan: riktiga ägg + gummiägg då?  ;D

jao, tänkt låta henne ruva allt som kommer nu + gummiäggen och så får vi hoppas att ruvlusten ökat (och att jag förhoppningsvis får hem lite "postorderägg" i slutet på nästa vecka) så att jag då utan bekymmer kan byta under henne och att hon då vill ruva de nya äggen :)

ixi

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 13 jul-11 kl 20:24 »
De är inte för kalla då, de riktiga äggen? Att det är det hon tycker menar jag  ::)

Flyttade min ruvhöna nyligen, och OJ så varma de små äggen var! Kanske är det för stor skillnad även om de riktiga äggen inte är iskalla?
"The weak can never forgive. Forgiveness is the attribute of the strong." M. Gandhi

Dela detta:

* Inloggade just nu

457 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser