Ja, ärligt. Idag retade bocken gallfeber på mig. Hoppa över tre höga spiltor för att komma åt kanske 2 tsk kaninmat. Och det tre gånger! Som om han inte får mat va? Men, kaninmat är ju såååå mycket godare! Nu blir det galler upp till tak banne mig. Men jag har fått tre stinkiga bockpussar efter det
Att man är lite "pysslig" i jämtland, har jag förstått. Ligger väl i överlevnads instinkten, att om man inte vill flytta så måste man vara lite klurig.
Nja, Sjödin ger jag mig inte på. Den är i.o.f.s. ett tidsdokument och väl läsvärd. Men det lilla lilla stycket om handmjölkning? Va? Nä, då skulle jag hellre översätta (om jag kunde) den danska Geder til husbehov. Och lägga till ett och annat i den istället. För nog behövs det en mer praktisk och matnyttig skrift på svenska om hushållsgetter alltid!
Grattis till getterna LPM! Vad mkt. gott du kommer kunna göra i vår. Hör av dig om du vill ha kefirgryn tills dess. Och till hösten! Har just avslutat en middag på tjälknöl av killing. Bättre mat går inte att få.