Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vilka ringar ska man välja att märka med?  (läst 758 gånger)

Wilby

• Snart färdig veterinär :)
    • Skåne
Vilka ringar ska man välja att märka med?
« skrivet: 07 aug-11 kl 16:31 »
Jag tänkte märka min grupp med höns.
För mig är det viktigaste att jag kan hålla reda på vem som är vem, dvs jag vill gärna kunna skriva på ringen.
Eftersom jag inte kommer att ställa ut, och dessutom har en del blandisar så tänkte jag köra med någon annan variant än srf-ringarna.
Har hittat en del olika, men vilka rekommenderar ni?
Den ska sitta kvar, och vara utformad så att det går att skriva på den.

Har hittat några på högberga.se, men fattar inte riktigt vad som menas med 5 mm, 20 mm osv. Är det bredden, eller diametern?
Och hur vet man vilken man ska välja?
Har både kycklingar och äldre som jag vill märka. (innan de blir för många som ser likadana ut... :) )

Tacksam för hjälp!!

GårdsFia

• Gästrikland
    • Hemsidan
SV: Vilka ringar ska man välja att märka med?
« Svar #1 skrivet: 07 aug-11 kl 18:53 »
Jag använder Nordpost hönsringar (finns även på granngården) och tycker dom är bra.
Går även bra att skriva på ringarna om man vill det, dessvärre finns ringarna bara i 16 mm storlek…

Högbergas ring ”flexi” finns ju i fler storlekar och den ring-modellen funkar säkert lika bra.
Det är ringens invändiga diameter som mäts i mm så du får väl försöka mäta dig till vilken storlek som kommer att passa ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

242 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser