hej!
nu har det försvunnit 3st höns för mig men jag har absolut ingen aning om vart? antingen har dom stuckit eller så har nått djur tagit dom.
släppte ut dom förut och gick en runda runt huset och när vi kom tillbaka har 1 tupp försvunnit? igår försvann det en höna.....blir det fjädrar osv kvar på backen om nån rovfågel har varit i farten? för det finns inga tecken på att nått djur ska ha tagit dom... har aldrig sett någon räv här heller,hermelin har syns ca 1 km härifrån.
mina höns går ihop med vilda fasantuppar om dagarna,kan fasanerna dra med sig mina höns till skogen?
det konstiga är att det har spöregnat i 2 dagar och dom har helst inte velat gå ut,igår stod dörren öppen ifall de ville gå ut,tycker det borde ha syns om en rovfågel har gått in till dom...och idag har endast luckan varit öppen och jag räknade dom förut och efter ca 10min var en borta?.
kan dom få för sig att bara sticka iväg,eller kan dom bli utmobbade så att drar iväg? har iaf letat i skogen nu utan att finna dom eller blod och fjädrar.....det är förövrig vita leghorn jag har,dom kanske inte passar bra att ha lösa jämtemot andra raser? lite spill får man väl räkna med,men en om dagen tycker jag blir lite väl häftigt....