Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppvalsdilemma  (läst 1068 gånger)

Luff

• Västergötland
Tuppvalsdilemma
« skrivet: 19 aug-11 kl 14:51 »
Jaha - en ska bort.
Alla 3 är jämngamla dvärgtuppar, alla har 2 hönor var som dom tar bra hand om.
En är aningen större.
En annan bråkar med dom andra 2 och jagar dom varv på varv på varv runt lagård och hönshus och skiter i när dom ger sig - han slutar bara om han tappar bort dom.
Den tredje har flyttat in sig och sina damer i lagården (klokt tycker jag).

Jag vill naturligtvis ta bort elakingen men tvekar - är det han som ska vara kvar själv? - ger han sig sen på Blommetuppen som ännu inte börjat ta någon notis om de andra tupparna - dock borde ju Blomme klara av skitungen.
Naturen vill ju ha dom starkaste och dominantaste.
//Luff

Tallgrinden

• Uppland
    • Kladdnos kennel
SV: Tuppvalsdilemma
« Svar #1 skrivet: 19 aug-11 kl 14:59 »
Hur ska elakingen kunna ta hand om sina damer om han ska jaga de andra?

Jag vill ha trevliga tuppar här hemma.
Där bilvägen slutar med djur och barn. Pluggar till veterinär och är väldigt singel.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 19 aug-11 kl 15:54 »
Dominans är inte samma sak som att vara dum och jaga andra. Det beteendet kallar jag aggressivitet. Dominans är pondus och att vara så trygg att du inte behöver slåss ;)

Bråktuppar går bort i min hönsgård. Tuppar som är stökiga med andra tuppar är ofta stökigare med hönorna också. Det är dessutom större risk att dom börjar stöka med folk med även om det inte alltid är så.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Luff

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 20 aug-11 kl 13:24 »
Då är vi på samma spår. Dummingen ryker.
//Luff

Dela detta:

* Inloggade just nu

690 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser