Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Brukar tuppar göra så?  (läst 1654 gånger)

karsan

• Södermanland
Brukar tuppar göra så?
« skrivet: 19 aug-11 kl 20:46 »
Jag kan vanligen inte ha tupp, men i under sommaren i stugan hade jag en tupp under 5 veckor, tillsammans med mina tre hönor och tre 'kycklingar' (2-3 månader gamla).  Vad jag undrar är om denna tuppen var speciell eller normal? - varje morgon när de släpptes ut i hönsgården jagade tuppen alla de andra mycket intensivt.  Ingen skada, - han verkade bara gilla att se att varenda en flydde när han satte den sidan till.  Resten av dagen var han jättekompis med alla tre hönorna, medans kycklingarna fick hålla sig lite på avstånd.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Brukar tuppar göra så?
« Svar #1 skrivet: 19 aug-11 kl 21:03 »
Han kanske försökte fånga damerna för att få ett litet morgonnyp ::) Inte ett helt ovanligt önskemål från tuppar på morgonkvisten.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

karsan

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 22 aug-11 kl 21:32 »
Tja, han gjorde ingen skillnad mellan hönor och kycklingar, 2-3 månader gamla, på morgonkvisten.  Resten av dan var det skillnad.  Finns det fler som har sett samma sak?

AnGu

• Skåne
    • Annas lantliga liv - blogg
« Svar #3 skrivet: 22 aug-11 kl 21:51 »
Det är normalt att han vill para sig med dem andra ..

Gert

• Småland
« Svar #4 skrivet: 12 sep-11 kl 16:22 »
Han såg till så alla andra begrep att han nu var högst i rang.

karsan

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 12 sep-11 kl 22:16 »
Gert, ja det var så det verkade.  Som att han jagade alla i tur och ordning för att visa att han bestämde. Så är det så det brukar vara?  I alla fall så är sommaren slut och hönorna har flyttat hem till villaförorten och Tuppe har fått flytta till en hönsgård med 100 unghönor - undras om han klarar att jaga 100 jungfrur varje morgon.

Gert

• Småland
« Svar #6 skrivet: 13 sep-11 kl 00:09 »
Med så många hönor har han ingen chans att känna igen alla.
Det kan till och med bli så att han inte känner igen en höna han redan "gjort upp med"
och börjar om från början.
Med 100 hönor finns det säkert några han aldrig kommer att träffa heller.

Dela detta:

* Inloggade just nu

397 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser