Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkläckningsmaskin  (läst 1449 gånger)

RonjaRövardotter

• Jämtland
Äggkläckningsmaskin
« skrivet: 22 aug-11 kl 12:49 »
Jag och en kompis funderar på att köpa en äggkläckningsmaskin tillsammans till våren, bara på hobbynivå. Har ni några tips på bra storlek samt hru avancerad maskin vi behöver?
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

carrrrrooooo

• Södermanland
SV: Äggkläckningsmaskin
« Svar #1 skrivet: 22 aug-11 kl 18:25 »
Jag har en Brinsea octagon 20 Advance som jag är super nöjd med.. Jag har nyligen köpt den, jag kläcker oxå bara på hobby nivå.. Innan hade jag en halvautomatisk Cavatutto 16.. Men jag är väldigt glad över att jag bytte upp mig snabbt.. nu behöver jag aldrig göra något medans jag kläcker då den t.o.m har vattenpump inbyggd :) Jag behöver aldrig öppna kläckaren och släppa ut värme eller fuktighet.. Jag är super nöjd med den! :) Jag råder dig/ er att köpa en lite dyrare och större och avancerad direkt än att göra som jag: köpa en billig och mindre maskin för man ångrar sig snabbt! ;) Lycka till med ert val och kläckning!  :D
Ha en underbar dag! :)
// Carro

RonjaRövardotter

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 24 aug-11 kl 23:44 »
Tack för svar! Detta noteras och skrivs upp inför inköpet till våren. Ska bli spännande!
Bor i paradiset med sambo, barn, katter, quarter, exmooreponny, shettis, gotlandskaniner, höns (hedemora, faverolle, dvkochins, appenzeller,  isbarkorsningar).
Planerar för inköp av en cane corso 2013!

pålle

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 aug-11 kl 23:54 »
Jag har en Brinsea octagon 20 Advance som jag är super nöjd med.. Jag har nyligen köpt den, jag kläcker oxå bara på hobby nivå.. Innan hade jag en halvautomatisk Cavatutto 16.. Men jag är väldigt glad över att jag bytte upp mig snabbt.. nu behöver jag aldrig göra något medans jag kläcker då den t.o.m har vattenpump inbyggd :) Jag behöver aldrig öppna kläckaren och släppa ut värme eller fuktighet.. Jag är super nöjd med den! :) Jag råder dig/ er att köpa en lite dyrare och större och avancerad direkt än att göra som jag: köpa en billig och mindre maskin för man ångrar sig snabbt! ;) Lycka till med ert val och kläckning!  :D
Lite bi fråga vad menas med lite större ? frågar förvirrat  ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

243 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser