Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klantigt av mig - tror ni det blir något  (läst 4863 gånger)

Luff

• Västergötland
SV: Klantigt av mig - tror ni det blir något
« Svar #20 skrivet: 09 sep-11 kl 22:15 »
Dom låg i en glassburk med lock och ventilationshål, vatten i botten på en bädd av akvariefilterfluff - så fuktigt ja men jag fick inte upp värmen mer än till 31 grader. Tyvärr hade två av äggen öppnat sig så pass att dom torkade ut innan pycklisarna orkade ut. Det tredje kläcktes men pycklis dog iallfall - han var rejält medtagen när han kommit ut. Dom sista äggen var tomma/döda.
Så jag har lärt mig att skilja av ruvande hönor noggrant.
Men 8 st blev det iallafall.
//Luff

Luff

• Västergötland
« Svar #21 skrivet: 09 sep-11 kl 22:19 »
Hon klev av äggen och bosatte sig i ett annat hörn - jag räknar med att hon iallafall låg stadigt i 3 dgar efter första kycklingen, på den fjärde dagen kom sista ut och efter ytterligare en dag tog jag bort resten som då var rejält kalla men med liv i.
//Luff

Bubblaren

• På bilden: jag och tuppen Babe! Holländsk vithätta
    • Skåne
« Svar #22 skrivet: 09 sep-11 kl 23:25 »
Tråkigt att höra att det inte fungerade sen  :-\. Jag läste om någon som satte värmelampa över och fick fram dem. Men men nu är det ju som det är.
Gläd dig åt de som blev. Jag har haft som tur att när jag haft ägg som inte kläckts i tid så har jag genast kunnat lägga dem till ny höna som precis lagt sig så har hon som ruvat kunnat bry sig om de nykläckta och en ny höna kunde avväpnas med sitt liggande med att få några eftersläntare. Varit så hela sommaren - men till slut blev jag trött på att inse att jag har nästan 10 hönor som vill ligga om och om igen - för de samlar ju ägg hela tiden och vill ligga och hönshuset är ju inte obegränsat stort... nu har jag två som legat i flera veckor utan ägg  ::)
Säljer avelsägg och matägg.
Titta in på Västerkullas gårdsförsäljning på Facebook  :-)

Dela detta:

* Inloggade just nu

364 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser