Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Varför inget bygglov på ett sånt här stall?  (läst 4538 gånger)

Snickan

• En ganska så nöjd hästtjej!
    • Värmland
Varför inget bygglov på ett sånt här stall?
« skrivet: 31 aug-11 kl 16:23 »
Satt och tittade på blocket när jag såg det här.
http://www.blocket.se/ostergotland/Fardigbyggda_Stall_20852973.htm?ca=7&w=3&last=1
Varför ska det vara bygglovsfritt? jag håller på och ska bygga uteboxar hemma och det är en himla massa krångel med bygglovets vara eller inte vara, så jag undrar vad det är som gör att det här "klarar" sig?
Alternativ brukar vara bästa stället att få reda på något :)

Castor fiber

• Övriga världen
SV: Varför inget bygglov på ett sånt här stall?
« Svar #1 skrivet: 31 aug-11 kl 19:26 »
Att det är modell "byggbarack" kanske?`Bara att lyfta och flytta

Snickan

• En ganska så nöjd hästtjej!
    • Värmland
« Svar #2 skrivet: 31 aug-11 kl 19:51 »
så om man kan lyfta och bära iväg det så är det okej utan bygglov? o:)

torbjorn

• Medelpad
« Svar #3 skrivet: 31 aug-11 kl 20:26 »
Om fastigheten är klassad som jordbruksfastighet så behövs det under vissa förutsättningar inget byggnadslov alls för ekonomibyggnader, det kan vara det som den monteringsfärdiga stallförsäljaren hänvisar till.
Sen kan varje enskild kommun naturligtvis ha sina egna lokala bestämmelser dessutom.

Dela detta:

* Inloggade just nu

505 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser