Första gången jag tittade på Sandras informativa bilder på befruktade och obefruktade ägg så såg jag ingenting...
Det enda jag såg var reflektionerna av blixten...

Den nedre bilden med dom två äggulorna bredvid varandra var den bild jag kollade på då, och bara som en lite extra tydlig förklaring så är alltså groddskivan den ljusare fläcken med ring runt uppe till vänster på den vänstra bilden, och på den högra bilden är det den lite oformliga fläcken ("vårtan") alldeles ovanför den skarpa blixtreflexen nere i mitten.
När jag ska börja sälja ägg kommer jag att poängtera väldigt tydligt att det kan förekomma små blodfläckar i äggen eftersom jag inte har nån möjlighet att göra som dom stora äggproducenterna och lysa och sortera bort ägg med blodfläckar i. Detta för att folk ska vara förberedda på ägg som inte är helt perfekta. Dock kommer jag att försöka hålla lite koll på vilka hönor som oftare lägger ägg med blodfläckar, och plocka dom åt sidan åt mig själv istället för att sälja dom.
För att återgå till ursprungsfrågan så tror jag inte att det går att säga hur många ägg man skulle kunna sälja med gårdsförsäljning. Inte ens med en grov gissning...

/Sara