Jag har nog haft en himla röta för jag hade ett jätteutbrott med såna kvalster i somras. kryllade när jag rörde vid nåt och fick dom i håret så jag RUSADE och jag menar verkligen rusade in och slängde lusmedel i huvudet...haaaatar kryp! Det jag gjorde var att jag åkte ner till den lokale järnhandeln, köpte nåt som hette flugextra, starkt som attan och sprutade allt i tre dagar tror jag det var, andas inte in den luften

hade stängt på förmiddagarna efter sprutning, öppnade på eftermiddagarna..sen droppade jag bayofly på alla hönsen! När jag märkte att dom försvann så städade jag hela hönshuset och målade om det. Sprutade medel i alla springor tre dagar igen och sen satte jag upp såna där klistergrejor som man sätter runt bjälkar...har inte haft ett kvalster sen dess

till våren lär jag sätta upp klistergrejorna i taket genast det börjar bli varmt....kan säga att ja ghade även såna nere i fårhuset dom satt på klisterremsorna vi hade där och jag hade nog ett lamm som fick det för hon kliade sig som en galning, hon blev oxå bayoflyad och sen försvann det...ja dom andra oxå för den delen