Jag har aldrig haft höns från små kycklingar innan, så det här är nog en dum fråga - men bättre en gång för mycket än en för lite

Mina Wyandotter är nu 14 veckor och jag har haft sådan tur att det är två tuppar och sju hönor (om det nu inte finns någon tupp som är väldigt sen i utvecklingen). En är ganska stor med mycket svart som skimrar i grönt och blått, och en mindre med mycket rött/guld.
I helgen som var gal den röda tuppen för första gången. Den större har fortfarande inte lyckats, men han försöker ser det ut som. Den röda kör bort den svarta från maten, från hönorna osv. Vad jag har sett så säger han emot lite, och sedan springer han undan och ställer sig med näbben mot väggen. Alla hönor + röd tupp ställer sig med rumpan mot honom (Himla intressant att studera djur vars beteende man egentligen inte vet något alls om!)
Jag hade tänkt behålla båda tupparna eftersom det nu bara blev två och de är så olika och vackra, bör jag skaffa några fler hönor eller är det nog med sju stycken till dem båda?
Min fråga är väl egentligen - hur mycket och hur länge det är nomalt att de "gruffar"? Jag antar att det är fullt normalt med att ordna upp vem som bestämmer nu när de börjar bli könsmogna, men jag oroar mig förstås över att någon ska bli skadad om det eskalerar.