Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När hönor börjar värpa  (läst 1082 gånger)

rosita51

• Skåne
När hönor börjar värpa
« skrivet: 09 okt-11 kl 00:23 »
Jag har en höna (blandras blomme-maran) som började värpa förra fredagen, fyra dagar senare kom ägg nr 2, i fredags ägg nr 3 och i dag nr 4. Jag trodde det skulle bli mer sällan i början... Brukar höns värpa ganska regelbundet redan från början? Alltså... jag tyckte det gick snabbt med två dagar i rad.
MVH Rosita zon 1

Xoot

• Gäst
SV: När hönor börjar värpa
« Svar #1 skrivet: 09 okt-11 kl 01:03 »
Mitt svar säger att det i regel är mer oregelbundet men jag hoppas du får fler svar! :)
Däremot så väljer jag härmed att kapa din tråd med följande fråga; Får jag be om en bild?

Är det kopparmaran inblandat? Har svårt för att kunna tänka mig hur den hönan ser ut och är nyfiken.:)

rosita51

• Skåne
SV: När hönor börjar värpa
« Svar #2 skrivet: 09 okt-11 kl 08:19 »
Här är en bild på henne. Jag ställde frågan här på forumet tidigare, om någon kunde gissa vilken ras hon hade förutom blomme och fick då svaret att det förmodligen var maran. Efter att ha surfat runt lite och kollat upp maran-rasen, kan jag också tycka att det stämmer.
MVH Rosita zon 1

Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser