Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  jordärtsskockor kan de sättas nu  (läst 1806 gånger)

Znibban

• Skåne
jordärtsskockor kan de sättas nu
« skrivet: 15 okt-11 kl 09:10 »
I våras satte jag lite jordärtsskockor som jag handlat i mataffären.
Vill ha tag i utsäde till flera dför de fungerar så bra som vindskydd förutonm att de är underbara att koka mos på!
Kan man sätta de nu (bor i Malmötrakten), för de är ju inte frostkänsliga. Tulpaner kan man ju sätta ända tills frosten hindrar en att komma ner i backen.

Ytterligare en fråga, ni som har jordärtsskockor, var köper ni ert utsäde. VIlka sorter använder ni?

SannaF

• -
SV: jordärtsskockor kan de sättas nu
« Svar #1 skrivet: 15 okt-11 kl 09:36 »
Du kan sätta skockorna nu om du vill, de klarar det allra mesta har jag märkt! Tror till och med att de får lite försprång inför våren.  :D

Jag köpte på affären o satte ut, hade turen o få sånna som blommar vackert.
Bodde i Sörmland tills för inte så länge sen så mina erfarenheter kommer därifrån.
Mot nya äventyr!

Dela detta:

* Inloggade just nu

524 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser