Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  könsbestämma gulsvart columbia brahma  (läst 2016 gånger)

PetraL

• Västergötland
könsbestämma gulsvart columbia brahma
« skrivet: 25 apr-11 kl 18:40 »
Å nu äntligen kan jag se mig själv som Brahma-ägare! Har tre gulsvart columbia, en månad gamla så jag funderar på vad det kan vara för kön var och varannan dag :-[

Jag är en dålig fotograf, men här är iaf Brahman Nyfiken, man kan ju undra varför den fått det namnet  ::)

ORCA

• Gäst
SV: könsbestämma gulsvart columbia brahma
« Svar #1 skrivet: 25 apr-11 kl 18:59 »
Lite svårt när jag inte ser ryggen riktigt men det ser ut att vara en tupp.

PetraL

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 28 apr-11 kl 20:31 »
Lite svårt när jag inte ser ryggen riktigt men det ser ut att vara en tupp.

Jasså kan mans e det på ryggen på dem?? Kan ta kort imorgon och lägga upp så fär ni gärna gissa åt mig  :-[

ORCA

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 01 maj-11 kl 12:34 »
Jasså kan mans e det på ryggen på dem?? Kan ta kort imorgon och lägga upp så fär ni gärna gissa åt mig  :-[
Ja ta gärna mer kort på rygg så skall vi se om vi kan komma fram till nått :)

PetraL

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 02 maj-11 kl 17:07 »
Här kommer några riktigt usla kort på Brahmaryggarna! Det var det bästa jag kunde förmå ensam med ett gäng som absolut inte ville sitta i knät. Men jag tänkte att några bilder extra i en bildtråd kan väl inte göra så mycket :-[
Bild 1. Nyfiken som är den som är störst och har mest fjädrar.
Bild 2. Kycklingen som är minst och med minst fjädrar.

(forts i nästa svar)

PetraL

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 02 maj-11 kl 17:14 »
Totalt är det 3 st kycklingar. Den enda kycklingen som inte fått en "egen" bild står på bild 3 längst till höger.

Bild 3. Här är det bara kycklingen på Bild 1 (se föreg. inlägg) som inte har skärpa.
Bild 4. Här är det en salig blandning men dem står i storleksordning från vänster till höger, störst till minst. (Plus en faverolleherre som absolut ville vara med)
Så nu är det fritt fram att spekulera :D

ORCA

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 03 maj-11 kl 00:28 »
Tycker det ser ut som 2 hönor och en tupp ::)

PetraL

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 03 maj-11 kl 07:53 »
Är det kycklingen på Bild 1 som isf skulle vara en tupp? För den är ju lite mörkare än de andra, men det kan ju bero på att den fått mest fjädrar. Jämförde fötterna på dem och jag tyckte nog att alla hade lika grova fötter ungefär. Dem har grövre fötter än mina fullvuxna holländska dvärgar och är betydligt starkare också, lite roligt  ;D

PetraL

• Västergötland
« Svar #8 skrivet: 03 maj-11 kl 11:29 »
Åh tänk om man hade sån tur att ha två hönor och en tupp, vore ju inte helt fel förstås  :P

Dela detta:

* Inloggade just nu

678 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser