Mina damer känner sig riktigt kymiga när dom blir mer eller mindre nakna och ett par dagar när det är som pinnar växer ut istället för fjädrar. Dom vill inte hålla in vingarna till kroppen riktigt. Gömmer sig i buskarna eller stannar inne .Är lite avsides
- Jag tror det gör ont

Vet själv hur det känns när håret varit uppsatt och man släpper ner det. Det känns i hårbotten

tänk att ha det över hela kroppen i flera dagar
Herrarna upplever jag inte lika känsliga men så ruggar dom inte hos oss lika häftigt ..Tappar rumpfjädrarna och inte kan smälla med vingarna lika hårt en period men det tycks inte bekomma dom lika mycket. Men så har dom mycket att hålla reda på och simultankapaciteten kanske inte är på topp även hos fåglar av handjur
Ibland är det roligt att tänka lite i Disney former..
Mer tror jag :
Man kan inte fly/flaxa/hoppa upp om inte alla under fjädrar och vingpennor fungerar.svårt att styra Blir alltså ett lättare byte.Det gäller att ingen ser mig. Svårare att reglera temperaturen vill då inte slösa energi .
Kloka djur
Samma fenomen upplever jag med hästarna när dom fäller..(Armen ställde ju sina hästar mer eller mindre under den perioden ) Dom har ju samma kropps storlek i förhållande till hjärna som en höna.
Kul att du tog upp ämnet har själv tänkt/kännt mig som en "rugg uggla" ibland denna årstid
MvH Cokett