Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Film om höns  (läst 3294 gånger)

Lina79

• Västergötland
Film om höns
« skrivet: 18 nov-11 kl 10:34 »
Är det någon som vet ifall det finns nåt ställe man kan köpa höns-filmer?
Jag skulle vilja få tag på någon film om höns-skötsel..
Kan inte hitta det någonstans  ???
Grand Danois, Bondkatt, Dvärgkochin, Mille fleur

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Film om höns
« Svar #1 skrivet: 18 nov-11 kl 13:52 »
Har du sett "Hönan eller Ägget en film om forntidens fjäderfä" från seagullproduction.com?

Länk till trailer:
Hönan eller Ägget en film om forntidens fjäderfä

Länk till hemsidan:
http://www.seagullproduction.com/html/kopfilm.html
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #2 skrivet: 18 nov-11 kl 18:22 »
när kommer filmen ?
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

pålle

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 18 nov-11 kl 18:27 »
Härligt att se . :)

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #4 skrivet: 18 nov-11 kl 18:48 »
när kommer filmen ?
2009 står det i början....
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #5 skrivet: 19 nov-11 kl 06:54 »
2009 står det i början....

men den finns inte på hemsidan !

Lina79

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 19 nov-11 kl 09:37 »
Jag kan inte se att den finns att beställa.. kanske har den utgått...
någon som vet någon annan film?
Grand Danois, Bondkatt, Dvärgkochin, Mille fleur

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #7 skrivet: 19 nov-11 kl 11:29 »
Nej, i slutet sägs det att den ingår i "Djuren vi ärvde" och den finns på hemsidan. Kollade ni inte på videon?

"Hönan eller äggen är en film om forntidens fjäderfä, den ingår i dokumentärserien " Djuren vi ärvden ""
« Senast ändrad: 19 nov-11 kl 11:32 av Serama »

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #8 skrivet: 19 nov-11 kl 12:39 »
Ja men djuren vi ärver är ju bara 52 min så det värkar lite kort för att hela höns filmen kunde vara där
ok nu fattar jag !

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #9 skrivet: 19 nov-11 kl 13:05 »

http://www.seagullproduction.com/html/kopfilm.html
Är det detta du söker
                               MvH Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

tringeling

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 19 nov-11 kl 14:16 »
Jag ringde till seagullproduction och pratade med Jörgen. Filmen Hönan eller Ägget är inte färdig och publicerad ännu. Den är/var tänkt att ingå i en dokumentärserie om lantrasdjur. Filmen om får och getter är en av filmerna i serien och den finns att köpa. Anledningen till att hönsfilmen ännu inte är färdigklippt och klar, har varit tidsbrist och ekonomi. Jörgen sa ungefär så här: ''Sådana här filmer inbringar inte så mycket pengar. Vi behöver ofta prioritera filmer som ger lite klirr i kassan, och då får filmer som den om hönorna (och gässen och ankorna) stå tillbaka. Men om vi visste att det skulle vara efterfrågan så skulle det vara möjligt att göra klart fjäderfäfilmen". Det är Jörgens föräldrar som figurerar i filmen.

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #11 skrivet: 19 nov-11 kl 15:15 »
Jag ringde till seagullproduction och pratade med Jörgen. Filmen Hönan eller Ägget är inte färdig och publicerad ännu. Den är/var tänkt att ingå i en dokumentärserie om lantrasdjur. Filmen om får och getter är en av filmerna i serien och den finns att köpa. Anledningen till att hönsfilmen ännu inte är färdigklippt och klar, har varit tidsbrist och ekonomi. Jörgen sa ungefär så här: ''Sådana här filmer inbringar inte så mycket pengar. Vi behöver ofta prioritera filmer som ger lite klirr i kassan, och då får filmer som den om hönorna (och gässen och ankorna) stå tillbaka. Men om vi visste att det skulle vara efterfrågan så skulle det vara möjligt att göra klart fjäderfäfilmen". Det är Jörgens föräldrar som figurerar i filmen.
Jahaja, tack :D Men då. den skulle släppts 2009 och är inte släppt ännu, snart 4 år sen :P haha

tringeling

• Gäst
« Svar #12 skrivet: 19 nov-11 kl 16:25 »
Den som försörjer sig som frilansare tvingas ibland göra omprioriteringar i verksamheten.

Jahaja, tack :D Men då. den skulle släppts 2009 och är inte släppt ännu, snart 4 år sen :P haha

Vadå haha, och vadå 4 år. Nu är det 2011, hur är det med kunskaperna i subtraktion och addition ? :P

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #13 skrivet: 19 nov-11 kl 16:55 »
Den som försörjer sig som frilansare tvingas ibland göra omprioriteringar i verksamheten.

Vadå haha, och vadå 4 år. Nu är det 2011, hur är det med kunskaperna i subtraktion och addition ? :P
2009 - 1
2010 -2
2011 - 3
2012 <--- Snart 4

David97

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 19 nov-11 kl 16:57 »
Så den kommer 2012?  ??? Finns det någon annan bra film om hönor?

tringeling

• Gäst
« Svar #15 skrivet: 19 nov-11 kl 17:58 »
Som jag räknar så är filmen hittills 2 år försenad mot vad som var planerat, alltså inte 4 år, men man kanske kan räkna på olika sätt.

David97, nej det är inte utlovat 2012. Vad jag förstod är inget publiceringsdatum bestämt.

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #16 skrivet: 19 nov-11 kl 19:10 »
Som jag räknar så är filmen hittills 2 år försenad mot vad som var planerat, alltså inte 4 år, men man kanske kan räkna på olika sätt.

David97, nej det är inte utlovat 2012. Vad jag förstod är inget publiceringsdatum bestämt.
Okej nästan 3 år.  Om någon månad =)

Dela detta:

* Inloggade just nu

321 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser