Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Detta måste väl bli en drake?  (läst 2921 gånger)

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
Detta måste väl bli en drake?
« skrivet: 21 nov-11 kl 15:18 »
Har en grupp myskankor. 4 st. Har länge vart tveksam till denna men  på bara några dagar så har det röda "växt" runt ögon & upp över näbben.

Så vill bara ha ett konstaterade att ni tror samma. Har fått mycket bredare bak vid stjärtfjädrarna. Från början så var den mycket smalare  ???
Sent utvecklad?

6 månader nu. Fast hela gruppen har hela tiden lyssnat på "denna", å den har bestämt allt.
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Detta måste väl bli en drake?
« Svar #1 skrivet: 21 nov-11 kl 19:09 »
Jag skulle tro hane men jag tittar oftast på kroppsformen och den syns inte riktigt på bilden. Hanarna är mycket längre än honorna från "midjan" och bak. Är dom 6 månader så bör hanen också vara väsentligt mycket större än honorna och väga nästan dubbelt så mycket.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

neppelina

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 21 nov-11 kl 19:45 »
Men det är den inte!

Den är lite lite större men inte mer.
Det kanske e en gay  o:) ;D
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 21 nov-11 kl 21:07 »
Är den bara lite lite större så är det nog bara honor du har...
Här är en bild på en vit hona som jag har haft. Hon är väl 8-10 månader på bilden ungefär.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

neppelina

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 21 nov-11 kl 21:17 »
Är den bara lite lite större så är det nog bara honor du har...
Här är en bild på en vit hona som jag har haft. Hon är väl 8-10 månader på bilden ungefär.
Glömde du bilden möjligen  ;)

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
« Svar #5 skrivet: 22 nov-11 kl 23:14 »
Under förutsättning att ankorna på bilden är från samma kull så är jag hyfsat säker på att det är en hane längst fram i bilden. Större fötter och så det här skinnet runt ögonen indikerar detta...

Men en bild är alltid en bild och det är lättare att se live.

Vid 6 månaders ålder borde det vara mer "skinn" runt ögonen och näbben på en drake men mindre avvikelser ligger inom det som kan sägas vara normalt. Låter han som en väsande karl?

Det kan å andra sidan vara en välvuxen hona eller någonting mittemellan ;)
« Senast ändrad: 22 nov-11 kl 23:16 av Schaman »
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 23 nov-11 kl 19:48 »
Glömde du bilden möjligen  ;)
Jooo det gjorde jag tydligen  :-[

neppelina

• Västergötland
« Svar #7 skrivet: 23 nov-11 kl 20:02 »
Ja, nu ser jag  ;).

Det är nog en hona, väser inte det minsta utan mest tystlåten av dem. Hon/ den är nån vecka äldre än de andra 3 å är inte från samma kull.

Ja ja det lär väl visa sig vad det är.

Tack iaf :)

Schaman

• Västergötland
    • Ankparadiset
« Svar #8 skrivet: 23 nov-11 kl 22:36 »
Med dessa uppgifter gissar jag: hona
Är främst intresserad av myskankor och bor strax söder om Göteborg.

neppelina

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 23 nov-11 kl 22:39 »
Med dessa uppgifter gissar jag: hona

Jag gissar på en det  :P ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

699 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser