Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ankor & gäss  (läst 2866 gånger)

Ek

• Västergötland
Ankor & gäss
« skrivet: 26 nov-11 kl 21:40 »
Håller på och bygger ett fjäderfähus. Ska ha en avdelning med höns och en del till ankor men kommer så småningom kanske skaffa gäss med . Ska isåfall ha ankor gäss ihop . Frågan ni som haft det hur funkar dom ihop inne , får ankorna pisk blir ruvning sabbad allmänt bråkigt? Har haft ankor förut men inte gäss.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ankor & gäss
« Svar #1 skrivet: 26 nov-11 kl 22:07 »
Vi har ankor o gäss . Ankorna följer gässen o ingen slåss.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #2 skrivet: 26 nov-11 kl 22:11 »
Mina går ihop nu,gåskarlen var arg i ruvningstid men nu e det lugnt.
Fjäderfän och kaniner

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 27 nov-11 kl 09:15 »
Jag har också haft ankor och gäss ihop. Min erfarenhet är att det funkar bra ute när det finns gott om plats. Under ruvtider håller sig djuren lite på sin egen kant. Däremot har det funkat si och så att ha djuren ihop inne. Jag har haft gäss och ankor som har funkat ihop men jag har också haft djur som inte går ihop inne utan det blir massor av tjafs och stress.

Ska du bygga nytt är därför min rekommendation att bygga en box till gässen och en till ankorna. Blir det inga gäss i framtiden kan du ju skaffa fler ankor eller höns i så fall  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Ek

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 27 nov-11 kl 17:30 »
Det är 8 kvadrat avsatta till ank gåsdelen. Kommer nog förberda så det lätt går att dela om det blir gås investering. Tack för era erfarenheter. Det är inte vidare roligt när djuren inte funkar ihop. Har haft höns kalkoner ihop inne. Sket sig fullkommligt. En liten blommehöna spöa kalkonhöna . kalkonhöna fick nog och vände på steken gick inte ha dom ihop.

Dela detta:

* Inloggade just nu

272 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser