Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Minivagn  (läst 11231 gånger)

Maria C S

• Småland
SV: Minivagn
« Svar #40 skrivet: 16 dec-11 kl 16:53 »
Fiiiiii fan!  :-X

Varsågod, visste inte om du hade sett dom men det hade du alltså inte :)
Med risk för att bli självgod länkar jag till min blogg, vagnsbyggardelen, femton inlägg om att bygga vagn. http://attlevadetlevandelivet.wordpress.com/category/byggnation/vagnsbygge-byggnation/

Ser fram emot att följa din resa :)

Jepp så om man ska flytta långt så är det nog bättre att sälja den man har och inreda en ny som man köper lokalt !

Vilken jätte fin blogg du har full med ideer och saker som får en att tänka !

He he vi hade en badtunna på hjul här det var praktiskt för höjden gjorde att vattnet kunnde ledas ut i grönsakslandet senare !
Man kan ha bastu på hjul med !

Problem är till för att lösas  ;D dåliga lösningar är lika värdefulla som bra för då kan många lära av felen  :)
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

pålle

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 16 dec-11 kl 17:15 »
Jepp så om man ska flytta långt så är det nog bättre att sälja den man har och inreda en ny som man köper lokalt !

Annars så kan man flytta en bit i taget det  går det :)

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #42 skrivet: 16 dec-11 kl 17:17 »

Vilken jätte fin blogg du har full med ideer och saker som får en att tänka !

He he vi hade en badtunna på hjul här det var praktiskt för höjden gjorde att vattnet kunnde ledas ut i grönsakslandet senare !
Man kan ha bastu på hjul med !

Problem är till för att lösas  ;D dåliga lösningar är lika värdefulla som bra för då kan många lära av felen  :)

Mnnjaaaaaaaa, lastning och lossning är en stor del av kostnaden, så avståndet har inte SÅ stor betydelse. Det viktigaste är att man begär pris INNAN och hör efter med flera åkare. Ibland finns det någon som inte har returlast. Låt åkaren ha god tid på sig så behöver det inte bli så dyrt.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Maria C S

• Småland
« Svar #43 skrivet: 16 dec-11 kl 17:25 »
Mnnjaaaaaaaa, lastning och lossning är en stor del av kostnaden, så avståndet har inte SÅ stor betydelse. Det viktigaste är att man begär pris INNAN och hör efter med flera åkare. Ibland finns det någon som inte har returlast. Låt åkaren ha god tid på sig så behöver det inte bli så dyrt.

Ok Tack för tipset !
Nu är den här lådan as TUNG så det krävdes rejäla doningar men det var tidspressat så du kan ha rätt att det går att få rimligare förflyttning av den om det planeras !
Blev nog helg tillägg med kanske, minns ej !
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Dela detta:

* Inloggade just nu

220 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser