Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ungtuppar  (läst 949 gånger)

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
ungtuppar
« skrivet: 31 dec-11 kl 12:34 »
Nu har jag skiljt av tre av mina ungtuppar för det plötsligt blev för mycket stress för hönorna och gammeltuppen med fem tuppar på sju hönor. En av ungtupparna får nu gå med hönsflocken och gammeltuppen. Han saknar helt klart killgruppen, håller sig nu på sin kant, men det kanske ordnar sig med tiden. ::)
Nu till min fråga , hur lämpligt är det med en grupp på tre grabbar tillsammans? De är syskon men kanske blir det bråk ändå? Är det bara en tidsfråga innan det blir olämpligt? Alla är "galmogna" / könsmogna.
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
SV: ungtuppar
« Svar #1 skrivet: 31 dec-11 kl 13:22 »
Hej
jag har två bröder som går till sammans det är inget vidare problem med det men
det blir lite syskon bråk då och då !
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: ungtuppar
« Svar #2 skrivet: 31 dec-11 kl 14:06 »
Där jag bodde innan hade jag en "cockpit"  Det var ett litet hönshus med rastgård där det bara bodde reservtuppar. Under avelsäsonbgen gick det ofta ca10 tuppar i den gruppen. Visst kunde de spänna lite ibland men för det allra mesta var det lungt och trevligt i flocken när det inte fanns några damer att konkurrera om.

Så en grupp med bara tuppar kan mycket väl fungera alldeles utmärkt. Kan dock vara en god idé att dom inte ser tjejerna genom nätet. Då finns det risk att dom börjar spänna och konkurrera om uppmärksamhet.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Dela detta:

* Inloggade just nu

237 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser