Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  JJ kycklingar  (läst 1688 gånger)

Pernilla Lava

• Södermanland
JJ kycklingar
« skrivet: 27 feb-11 kl 22:12 »
 Ja vi vill se bilder  :D :D :D
När mina sötisar kläcks så kan jag lägga ut bilder på dom  :P
Hoppas hoppas att det går bra bara!
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns Påfågel och Kalkoner

AnnikaE

• Södermanland
SV: JJ kycklingar
« Svar #1 skrivet: 28 feb-11 kl 16:48 »
Ja vi vill se bilder  :D :D :D
När mina sötisar kläcks så kan jag lägga ut bilder på dom  :P
Hoppas hoppas att det går bra bara!
När ska de kläckas, jag ska få ägg av  Azzo-Lina, det är så spännande. AnnikaE
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Pernilla Lava

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 28 feb-11 kl 21:40 »
När ska de kläckas, jag ska få ägg av  Azzo-Lina, det är så spännande. AnnikaE

Jag har redan ägg från Azoo-Lina som jag la under höna idag, så om 3 veckor ungefär hoppas jag  :D  :P
Mycket spännande!

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 02 mar-11 kl 17:29 »
I dag har jag fått mina 6 ägg av Azzo-Lina så om ca 3 veckor får vi se vad det blir av de.  AnnikaE
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #4 skrivet: 05 mar-11 kl 09:53 »
För att bidra med något kommer här bilder på pyttesmå Jersey Jättar  ;D

Blå

Spättad

Då dessa bara är daggamla så lär dom växa på sig lite  ;) Lägg märke till att dom har mörkt pigmenterade ben men ljusa tår. Tårna kommer mörkna på ovansidan men förhoppningsvis behålla den gula fotsulan som är en av rasens kardinalpunkter
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #5 skrivet: 17 mar-11 kl 20:24 »
För att bidra med något kommer här bilder på pyttesmå Jersey Jättar  ;D

Blå

Spättad

Då dessa bara är daggamla så lär dom växa på sig lite  ;) Lägg märke till att dom har mörkt pigmenterade ben men ljusa tår. Tårna kommer mörkna på ovansidan men förhoppningsvis behålla den gula fotsulan som är en av rasens kardinalpunkter

Är det svårt att lysa JJ ägg, eller har jag en dålig lampa. AnnikaE

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 17 mar-11 kl 21:31 »
Är det svårt att lysa JJ ägg, eller har jag en dålig lampa. AnnikaE
Jag tycker att det är svårt att lysa dem på dag 3 men på dag 6-7 brukar det synas tydligt. Men visst, för att vara vanligt bruna ägg så kan jag nog hålla med om att dom är lite klurigare.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #7 skrivet: 24 mar-11 kl 21:23 »
I dag har jag fått mina 6 ägg av Azzo-Lina så om ca 3 veckor får vi se vad det blir av de.  AnnikaE
I dag har det kläckts kycklingar har inte sett nån bara hört, kommer inte riktigt till, vill inte störa det är inte så varmt ute så de få hållas under mamman. AnnikaE

Azoo-Lina

• Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #8 skrivet: 24 mar-11 kl 22:09 »
I dag har det kläckts kycklingar har inte sett nån bara hört, kommer inte riktigt till, vill inte störa det är inte så varmt ute så de få hållas under mamman. AnnikaE
Spännande! Hoppas att det blev full pott  :D

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 25 mar-11 kl 17:34 »
Spännande! Hoppas att det blev full pott  :D
4 kycklingar ligger under mamman, och jag fick rädda en kyckling som hon hade lämnat , den var kall men lite liv i den så jag la den i kläckaren, men den är lite missbildad, huvudet låg ihoprullad som de gör i ägget, den håller inte ballansen. 1 ägg blev kallt men liv i den får se om kycklingen orkar komma ut.Det var beräknat i Torsdag men första kycklingen kom redan i Onsdags. AnnikaE

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #10 skrivet: 25 mar-11 kl 17:36 »
Jag har redan ägg från Azoo-Lina som jag la under höna idag, så om 3 veckor ungefär hoppas jag  :D  :P
Mycket spännande!
Hur har det gått för dina kycklingar. AnnikaE

AnnikaE

• Södermanland
« Svar #11 skrivet: 12 apr-11 kl 19:19 »
Mina små kycklingar är 3 veckor. AnnikaE

Pernilla Lava

• Södermanland
« Svar #12 skrivet: 22 maj-11 kl 10:18 »
Jag har en vit kyckling höna som kläcktes av den omgången  :D :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

222 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser