Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tupparna lär sig vara tuppar.  (läst 836 gånger)

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
Tupparna lär sig vara tuppar.
« skrivet: 07 jan-12 kl 13:49 »
Naturen är vis. Det är väldigt tydligt här hos mina höns att ungtupparna studerar noga vad den äldre tuppen gör.
Igår eftermiddag så såg jag att sussextuppen "Putte" hade lite skoj med en av hönorna, GENAST kommer ungtupparna rusande och ställer sig i en halvcirkel på kanske en meters avstånd och tittar uppmärksamt på vad som händer.

Har också sett att när "Putte" rusar fram mot det han uppfattar som en fara så gör alla ungtupparna likadant. ( Tex om nån katt smyger, om katten bara promenerar eller sitter och vilar etc så bryr sig inte tupparna ett skit!),

Sedan ser ungtupparna omåttligt stolta ut en bra stund efteråt.

Ja dom är så skojiga att observera dessa "små" fjäderbollar!
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
SV: Tupparna lär sig vara tuppar.
« Svar #1 skrivet: 07 jan-12 kl 13:54 »
håller med, mina tuppar (med ungtupparna en bit efter) har satt i system att trakka grannens katter när de kommer för att få sig en liten fikastund...
Västgötamor

Västgötamor

• trollen vaktar hönsen
    • Småland
SV: Tupparna lär sig vara tuppar.
« Svar #2 skrivet: 07 jan-12 kl 13:56 »
ska tillägga att det inte är kycklingar som står på menyn vid de tillfällena, katterna är rädda för mig o mina hundar, så de smyger i ormbunkarna fram till vedboden som även tjänstgör som hönshus...
Västgötamor

Dela detta:

* Inloggade just nu

361 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser