Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Elvis galer på natten.. normalt??  (läst 5118 gånger)

ciaston

• Dalarna
    • http://hem.passagen.se/mamovers/
SV: Elvis galer på natten.. normalt??
« Svar #20 skrivet: 20 jan-12 kl 18:49 »
Här har vi - 20 nu och det behövs värme fastman har isolerat.
Jag har i år köpt en keramiklampa som avger värme men inte lyser, på dagen har jag vanlig glödlampa igång + keramiklampan.
Jag köpte min från Högbergas.
Fungerar bra , men köp den starkaste.
5 barns mamma på landet, som föder upp mini shettis och har ett gäng dv. kochin i olika färger  + 3 hedemora .
Har en kinesiska nakenhund och en chihuahua.
Hamnar gärna i helvetet för där behöver man bara sitta eldvakt och i himmlen så vet jag att det bara blir en massa tjafs om övertid och dyligt..

Eva o Getterna

• Uppland
« Svar #21 skrivet: 20 jan-12 kl 20:21 »
Högbergs. Det ska jag kolla upp. Nog för att mina sover även om lampan lyser lite i ett hörn. Däremot tycker dom att det är morgon när lagårdslampan tänds vid 5.

Det är olika faser som går så ett byte av huvudsäkringar är på gång.  Men det krävde byte av elskåp. Det nya fick inte sitta på stolpen osv..

Mina små kära vill vara ute på dagarna och då blir det inte varmt inne. När de börjar se burriga ut får getterna vara inne på nätterna. blir det ruskigt kallt  blir getterna inne även på dagarna. Har funkat bra och hönsen värper och brukar vara friska

Lapgetter och höns Gott o blandat, Hedemora o Stor Brahma

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #22 skrivet: 20 jan-12 kl 20:28 »
Låter bra med den där keramiska, antar den är mindre brandfarlig än frostvakt och annat med heta element. Höns har ju en förmåga att damma och brand vill man ju inte ha.
Ja, det är ju ett I-landsproblem med för liten huvudsäkring, märkligt det fodras ett skåpbyte. Å andra sidan är det lite roligt med nya grejer väl?  :D

Nu är det mindre än 6 timmar innan Lindelo börjar gala, även att det är beck mörkt!  ::)
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Ulricaa

• -
« Svar #23 skrivet: 20 jan-12 kl 21:29 »
Nej tuppar kan gala på natten oxå även om det är mörkt, dom gör det om nåt passerar hönshuset exempelvis.....han vaktar, det är därför han galer...
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Argona

• Hemsidan är ej uppdaterade sedan dec. 2011
    • Småland
    • www.vendelstorp.se
« Svar #24 skrivet: 20 jan-12 kl 21:44 »
Jag har också funderat lite på det där galandet. När jag går förbi vid sextiden och det är stängt och aldeles mörkt hör jag hur tuppen sitter och galer, det låter högt! och hönorna sitter ju precis bredvid honom på pinnen, får dom inte fel på hörslen när de ska ha honom galandes bredvid sig halva morgonen ???
Bor på landet med min man, två barn, lavinartat hönsintresse, några stallkatter, ponny-uppfödning, trav-häst uppfödning, starthästar, och shetlandsponny-travare.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #25 skrivet: 21 jan-12 kl 04:49 »
Mina tuppar galer precis hela natten, och de gör det oavbrutet, det går alltså inte längre tid mellan varje galning än vad det tar för dem att hämta andan.

På dagarna säger de inte ett knyst. Vi har tre tuppar, ca 35 hönor. Ingen lampa tänd på natten.

Något måste jag väl göra fel antar jag  >:(
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #26 skrivet: 21 jan-12 kl 10:52 »
Citera
Något måste jag väl göra fel antar jag 

Inte då! Det är ju inte DU som galer! :)
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #27 skrivet: 22 jan-12 kl 08:54 »
Mina tuppar galer precis hela natten, och de gör det oavbrutet, det går alltså inte längre tid mellan varje galning än vad det tar för dem att hämta andan.

På dagarna säger de inte ett knyst. Vi har tre tuppar, ca 35 hönor. Ingen lampa tänd på natten.

Något måste jag väl göra fel antar jag  >:(
Du har inte råtter eller möss som stör hönsen på natten? Galandet är ju bla en varning.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

tillyvonn

• lantbo med grön livsstil
    • Hälsingland
« Svar #28 skrivet: 22 jan-12 kl 09:04 »
Vi som bor i fnv mörka norrland är glada att vi använde mycket isolering när vi byggde nya hönshuset. Trots frostvakt frös vattnet i behållaren nere på golvet förr. Nu fryser vattnet aldrig. Och hönsen lägger fler ägg fast det är mitt i vintern.
Lita på det oväntade!
Jag håller Hedemorahöns och Helsingefår med genbank

Dela detta:

* Inloggade just nu

181 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser