Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vildbi hotel  (läst 2726 gånger)

kbr

• Uppland
Vildbi hotel
« skrivet: 19 jan-12 kl 18:57 »
Hoppas jag får svar här!

Jag vill ha en bikupa men för tillfället tänkte jag börja med ett bihotel för vildbin. Det finns en massa special "hus" som folk gör men går det inte lika bra med ett träd med borrade hål i?

Har en björk jag tänkte ta bort i landet men nu funderar jag på att gör det till hotellet istället. Ta av toppen och borra en massa hål i hela trädet.

Skulle det fungera? Och varför gör inte andra så?

hoppas på svar!

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
SV: Vildbi hotel
« Svar #1 skrivet: 19 jan-12 kl 21:28 »
Här har du en tråd som kanske hjälper dig  ;)

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=119606.msg1082669#msg1082669

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Daniel L

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 02 feb-14 kl 20:39 »
Vän av vildbin sökes!

Mitt namn är Daniel Lundkvist och studerar journalistik vid Nordiska folkhögskolan i Kungälv. Jag söker någon i närområdet som byggt bon för vildbin och som kan tänka sig att ställa upp på en liten intervju. Artikeln publiceras på skoltidningen "Fontinposten".
Tacksam för snabbt svar då intervjun måste göras i morgon.

Mvh
Daniel Lundkvist

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #3 skrivet: 02 feb-14 kl 23:53 »
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Daniel L

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 03 feb-14 kl 22:03 »
Tack för länkarna!!

Dela detta:

* Inloggade just nu

267 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser