Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Byledagen 2 Juni 2012  (läst 82703 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: Byledagen 2 Juni 2012
« Svar #480 skrivet: 10 jun-12 kl 11:25 »
Mignon
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

LillaSophie

• Det finns ingen volymknapp på "suverän".
    • Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #481 skrivet: 10 jun-12 kl 11:48 »
vi döpte den lilla rexpixen för östen, förresten. han bor i vardagsrummet nu och vår boerboeltik är otroligt fascinerat av honom.  ::) östen är inte rädd av sig heller utan är framme och nosar på det pipande, flämtande och gnällande monstret  ;D

hoppas att det går bra för alla växter och pycklingar som kommer från mig.
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Jennim

• Västmanland
« Svar #482 skrivet: 10 jun-12 kl 15:25 »
Mignon

Är den nån speciell färg? Ser så fina ut ju.
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

Gräsligt grön

• Södermanland
« Svar #483 skrivet: 10 jun-12 kl 20:10 »
Jag måste bara tacka Forsa för den goda maskrosmarmeladen som jag köpte på Byledagen.
Den går åt fort kan jag tala om. :D

Sen är jag som många andra väldigt nyfiken på hur Bylebefolkningen ser på byledagen.
Har du/ni hört något om det bara ses som en belastning eller om de faktiskt tycker dagen livar upp byn något?

Tänkte även ge mig till känna för Jan98 att det var jag som stod bakom fotografen och lipade så du skulle se lite gladare ut.  :P

Och sen hoppas jag att ällingarna som nu bor hos Speygirl mår bra.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #484 skrivet: 11 jun-12 kl 11:26 »
Är den nån speciell färg? Ser så fina ut ju.

Gissar på att de är typ silvervilt, färgen kommer nog ändras när de blivit äldre. =)

Citera
Har du/ni hört något om det bara ses som en belastning eller om de faktiskt tycker dagen livar upp byn något

Har inte hört ett ljud, men en del av de närmsta grannarna (eller jag vet inte, kanske är flera längre in i byn, jag känner inte en kotte där så har noll koll på vilka personer som kommer  :-[) brukar knata över med sina barn/barnbarn och kika runt på dagen. =)
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

jan98

• Närke
    • www.nasslegarden.se
« Svar #485 skrivet: 11 jun-12 kl 17:36 »
Jag måste bara tacka Forsa för den goda maskrosmarmeladen som jag köpte på Byledagen.

Sen är jag som många andra väldigt nyfiken på hur Bylebefolkningen ser på byledagen.
Har du/ni hört något om det bara ses som en belastning eller om de faktiskt tycker dagen livar upp byn något?

Tänkte även ge mig till känna för Jan98 att det var jag som stod bakom fotografen och lipade så du skulle se lite gladare ut.  :P

Och sen hoppas jag att ällingarna som nu bor hos Speygirl mår bra.

haha jo jag är alltid så nervös när jag ska bli fotograferad så jag ser lite allvarlig ut   :-[
Det finns ingenting jag inte kan, bara sån't jag inte har lärt mej...

Höst

• Östergötland
« Svar #486 skrivet: 11 jun-12 kl 21:52 »

Kul att höra! Här väntar vi på nästa maskrosblomning för även hemma hos oss går marmeladen åt fort  :D
Lantrasnörd som vill ha många djur. Nybörjarodlare som vill pröva och lära mycket.

www.davidssons.info

Smajsan

• -
« Svar #487 skrivet: 11 jun-12 kl 22:19 »
Hej Neinor!Jag köpte orp ägg av dig på Byle dagen, och Alla dina fina orpington ägg som ligger i min kläckare  är det liv i!!!!!!!!!!!!!
Helt fantastiskt,tack för dom, sen köpte jag även Isbar ägg av dig (vet inte om dom var dina)
men jag undrar vad det var för färg på föräldrarna?
Det var en bra dag och mycket att titta på  :)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #488 skrivet: 12 jun-12 kl 00:20 »
Vad kul att han sköter sig! ;D Egentligen har jag aldrig tvivlat på min lilla tupp 8)
Hoppas att det blir en massa kycklingar nu med :)

Isbarna är blå och spättad. Den spättade hönan ger jättefina kycklingarm hon verkar även nedärva färgen :) Hur var befruktningen på dem?
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Speygirl

• Södermanland
« Svar #489 skrivet: 12 jun-12 kl 14:55 »
Skrivet av: Neinor
« skrivet: 10 jun-12 kl 10:34 »
Jag kan inte hålla mig så jag lägger upp bilder på tuppen jag köpte.
Döptes till Predator. Om säljaren finns här på alternativ (minns inte) så vill jag bara säga att jag är supernöjd!
Han är riktigt rolig om än tuff

Hej Neinor!
Vad glad jag blir att du är så nöjd med tuppen!
Fåglar kan ju ändra "sin attityd" lite om dom får ett nytt hem o det verkar han ha gjort. Haha!
Här hemma var han bara en snäll Tuppenupp! ;-) Snäll mot flickorna o gjorde inte mycket väsen av sig..

Såå glad att han fått en chans till i livet!

Vilka häftiga bilder du tagit!

Smajsan

• -
« Svar #490 skrivet: 12 jun-12 kl 21:14 »
Vad kul att han sköter sig! ;D Egentligen har jag aldrig tvivlat på min lilla tupp 8)
Hoppas att det blir en massa kycklingar nu med :)

Isbarna är blå och spättad. Den spättade hönan ger jättefina kycklingarm hon verkar även nedärva färgen :) Hur var befruktningen på dem?

Hej igen Neinor! Jag har just för en liten stund sedan lyst isbar äggen,,,,,alla lika fina som orp äggen, du har duktiga tuppar. Men vad kul det är när det går så bra =)
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #491 skrivet: 12 jun-12 kl 23:38 »
Skrivet av: Neinor
« skrivet: 10 jun-12 kl 10:34 »
Jag kan inte hålla mig så jag lägger upp bilder på tuppen jag köpte.
Döptes till Predator. Om säljaren finns här på alternativ (minns inte) så vill jag bara säga att jag är supernöjd!
Han är riktigt rolig om än tuff

Hej Neinor!
Vad glad jag blir att du är så nöjd med tuppen!
Fåglar kan ju ändra "sin attityd" lite om dom får ett nytt hem o det verkar han ha gjort. Haha!
Här hemma var han bara en snäll Tuppenupp! ;-) Snäll mot flickorna o gjorde inte mycket väsen av sig..

Såå glad att han fått en chans till i livet!

Vilka häftiga bilder du tagit!

Fast han är verkligen inte dum eller så! :) Han har en riktig sexappeal för de så trogna kochindamerna blev helt till sig över honom och nu försöker de rymma in till honom. Han hoppade in till deras hängn och visade tuppen vänligt men bestämt att det var numera hans hönor. Sen tog han med sig hönorna in i huset och kochintuppen stod kvar ute som ett frågetecken. 8)
Nu har vi ordnat så att han inte kommer in till kochin längre, det kändes lite elakt mot den andra tuppen.

Annars är han jättesnäll men kvick som attan. Han ska bestämt sova ute på nätterna, men då sitter han högt upp i samma höjd som kalkonerna så det må vara ödet.
Det första han gjorde när han kom ut i hägnet var att sätta kalkonerna på plats. Ingen får minsann komma nära honom när det inte är han som bestämer det.
Han skadar ingen, men visar en tydlig ståndpunkt.
Just ni har han inga hönor, men planen är att han ska ingå i en matgrupp till hösten. Dvs den enda gruppen som kommer att tillföra något till hushållet. Vi är för snåla för att äta avelsäggen ;D

(jag har en hel del bilder på min blogg som uppateras lite för ofta kanske
www.dissolve.blogg.se

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #492 skrivet: 13 jun-12 kl 10:33 »
Just ja, har helt glömt bort. Här är från tidningen. =)

http://kkuriren.se/nyheter/vingaker/1.1456840

Som vanligt ska de till och överdriva lite ... Regnade inte särskilt mycket, kom lite regn efter att halva dagen gått ungefär. Blåste däremot gjorde det mycket. När jag läser detta får jag en tolkning av att det skulle vara värsta ovädret med massa regn. ::)

Sedan gillar jag hur de skrivit hur barnen tittar på dvärgkaninerna... Är inte dvärgkaninerna ungar av köttkaniner? ;D

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #493 skrivet: 13 jun-12 kl 10:50 »
ja, att poängtera att det inte varit sol och värme verkar varit väldigt viktigt genom hela artikeln. de återkommer ju en del angående det där ... journalister ::) men roligt att de varit där och skrivit om det och intervjuat lite folk. det lockar nog fler till nästa gång :D
And always remember: The early bird the gets the worm, but the second mouse gets the cheese.

Neinor

• Västmanland
    • Dissolve
« Svar #494 skrivet: 13 jun-12 kl 12:28 »
Det gäller att se det som att vi smådjursägare är riktigt tappra och hängivna, som trotsar all de olika väderlekar ;D
www.dissolve.blogg.se

Jennim

• Västmanland
« Svar #495 skrivet: 14 jun-12 kl 00:08 »
Wow mina kaniner är kändisar  ;D
Bor på liten gård med make, hundar, katter, kaniner, vaktlar och olika rashöns. Liten uppfödning av new zealand red kaniner. http://www.gillberga.n.nu/

LillaSophie

• Västergötland
    • Nordbornas
« Svar #496 skrivet: 14 jun-12 kl 12:21 »
 :o så det är DU som äter upp DVÄRGKANINER  :o  ;D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #497 skrivet: 14 jun-12 kl 21:35 »
Nu har klantarslet som glömde getosten kvar (dvs. jag själv) hos Emil fått hem den, öppnat och smakat (hårdosten, färskosten som vi hade öppnat samma dag som byledagen var såklart förstörd  :-X ). JÄTTEGOD ;D Påminner om prästost och liknande lite "starkare" ostar i smak och konsistens. ;D

Avelsäggen som jag OCKSÅ glömde har åkt in i kläckaren nu med ... Få se hur det går.  :-X Förhoppningsvis kan det bli några små pipare iaf.

FM

• Skåne
« Svar #498 skrivet: 15 jun-12 kl 00:45 »
Sandra jag håller tummarna för pipare ;) och njut av den oförstörda osten  ;D
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

170 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Supernöjd med den nya tidningen! Ska fixa ny betalning nu så vi har täckt upp det kommande året, ser fram emot att bygga upp ett litet bibliotek av tidningarna. :) Och maken är ivrig att få testa på ölbryggandet som finns med i senaste numret.. :P
/Maria Örni

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser