Just nu har jag en maskinkläckt kyckling, kycklingen fick inga kompisar, det blev inga fler, jättetråkigt!.Tycker absolut att du ska pröva att hitta en fostermor..Vilken otrolig gullig historia, Linkoso berättade om överst, om lilla Kotten..Jag gör som hon, och sänder ut en STOR varning ochså, alla passar INTE för uppdraget, och om man väljer fel fosterförälder, kan det gå så illa, att kycklingen/kycklingarna hackas ihjäl..Det gäller att hitta RÄTT..Hellst INNAN djuret kommer i kontakt med kycklingen, hur i allvärlden det ska gå till???.
Min höna, är äldre, mycket lugn och tålamodig, mycket barnkär, jag visste redan innan, att hon var en höna, som brukar acceptera och ta hand "om allt och alla". ( hade inga surhönor alls nu). Fast jag var rädd ändå, när jag satte ihop dom..Hönan såg mycket fundersam ut, men gjorde inget, lätt kycklingen "hålla på", och när kycklingen lade sig under henne, så stod hon upp..Hon var inget aggressiv eller ville stötta bort kycklingen,hon var mer undrandes i sitt sätt, "var kom den ifrån??", så jag märkte rätt snabbt att kycklingen var trygg hos henne..Dagen därpå, var hon annorlunda, nu pratade hon med kycklingen, följer med till maten och vattnet, och när kycklingen ville sova under henne, så LÄGGER hon sig ner!.Tog 1 dygn innan modersinstinkten vaknade till liv..Du kan följa kycklingen på min blogg..Lycka till!! Och som Linkoso skrev, det kan lika väl vara en tupp, som vill vara mamma..