Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  svullnad ovanför ögat?  (läst 1877 gånger)

hönspåö

• Gotland
svullnad ovanför ögat?
« skrivet: 31 aug-12 kl 14:30 »
Tjena, lite trubbel i paradiset här... Undrar om ni har nån idé gällande denna svullnad ovanför ögat på en av ynglingarna, bild nedan.

Jag misstänkte först att hon fått ett bett av något slag men nu har svullnaden hållit i sig i en dryg vecka. För övrigt är hon i farten, allt normalt, hänger med dem andra, det är heller ingen annan i kollektivet som visar några symptom. Hon är ca 11 veckor och jag har haft henne och hennes syskon sen de var ca 4 veckor, och tidigare inga tecken på sjukdom etc.

Tacksam för svar

bifogar även en 10 dagar gammal bild att jämföra med.

hönspåö

• Gotland
SV: svullnad ovanför ögat?
« Svar #1 skrivet: 08 sep-12 kl 12:33 »
c'mon people!;)

Ingen som har erfarenhet av liknande? Det blir inte bättre, men vill samtidigt inte ta bort henne så länge hon är pigg och kry i övrigt.

Det positiva är väl att det inte verkar smitta.

Så, även om ni inte sitter inne med expertis, kom med era erfarenheter om ni upplevt liknande

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 08 sep-12 kl 13:02 »
Jag har sett en bild exakt samma sak
men minns inte 100% vad det orsakades av en sjukdom var det i alla fall.

Skriver här om jag råkar hitta dokumentet igen.
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Smajsan

• -
« Svar #3 skrivet: 08 sep-12 kl 13:11 »
Jag vet inte alls,men ser det inte ut som en "fettknöl" eller något liknande.
Jag är helt borta. Ska gå och hitta mig själv. Om jag skulle dyka upp innan jag kommer tillbaka, så snälla, be mig att stanna kvar och vänta.

Dela detta:

* Inloggade just nu

225 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser