Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  rånad av banken?  (läst 10681 gånger)

leinad

Re:rånad av banken?
« Svar #40 skrivet: 16 nov-06 kl 23:10 »
Är alltså den skyhöga uppäggningsavgiften som gör att räntan drar iväg så hiskligt alltså... fullt gjort av banken.

caorina

• Gäst
« Svar #41 skrivet: 16 nov-06 kl 23:36 »
Är alltså den skyhöga uppäggningsavgiften som gör att räntan drar iväg så hiskligt alltså... fullt gjort av banken.

men uppläggningsavgiften har väl inte med räntan och göra eller?? ???

caorina

• Gäst
« Svar #42 skrivet: 16 nov-06 kl 23:37 »
skyhög och skyhög=49kr/månad

caorina

• Gäst
« Svar #43 skrivet: 16 nov-06 kl 23:41 »
det är ett annunitetslån...

caorina

• Gäst
« Svar #44 skrivet: 16 nov-06 kl 23:57 »
LEINAD!
jag tycker mer att det är du som ifrågasätter mig, du har inte berättat något om din situation..*jag är nyfiken*
så kanske jag kan hacka lite på dig ;D

leinad

« Svar #45 skrivet: 17 nov-06 kl 08:36 »
Uppläggningsavgiften räknas in i den effektiva räntan och det är den effektiva räntan som är den som räknas. Så jag skulle nästan vilja påstå att banken din blåst dig, detta eftersom din effektiva ränta är över 20% vilket får anses som rejält ocker. Men banken är säkert inte så villiga att ge bra villkort då det är ett litet lån.

Skrev lite om min egen situation i lyxfälle tråden.... bara hacka på där.
« Senast ändrad: 17 nov-06 kl 08:37 av leinad »

Ulric Eriksson

• Gäst
« Svar #46 skrivet: 17 nov-06 kl 19:20 »
men uppläggningsavgiften har väl inte med räntan och göra eller?? ???

Den har med räntan att göra eftersom det är du som betalar den, och för dig gör det ju ingen skillnad om banken pungslår dig genom uppläggningsavgiften eller räntan. Jag håller med om att lånevillkoren du fick av Nordea var rena rånet. Särskilt som de behåller pengarna!

Richard

• Gäst
« Svar #47 skrivet: 19 nov-06 kl 20:24 »
Varför ska banken få leka med mina pengar, om inte jag får leka med deras?
De kan bara tjäna på att ha mig som kund! Alla mina pengar går via dem, de får leka med dem, jag betalar räntor till dem.

Pengar är makt,banken bestämmer regler,inte nöjd ta en annan bank(med samma regler).Du som kund kan ändra regeler när du har så mycket pengar att dem står i kö att placera dina pengar hos aktier,funden osv.
Jag bo nu sex år i din din underbara land ,men är fortfarande forvånad om hur banken lånar pengar för skitsaker.
Ungdomar t.o.m. 25 kan inte ha en lån for en bil som kostar över 100000 kronor,det är vansinnigt.
Ekonomin är luft,pengar har ingen värde,och om jag tittar op hur hela ekonomi är uppbygt då ta det inte länge inan bubblan imploderar.

anlet

• Närke
« Svar #48 skrivet: 19 nov-06 kl 21:21 »
I denna diskussion har JAK Medlemsbank nämnts. Nu på lördag 25 november ordnas en 1-dags kurs om JAK i Uppsala  och alla är välkomnaatt delta

Lokal: Meddelas vid anmälan
Kursen startar kl. 9.00 och pågår till ca 18.00.

Kursen är för dig som är lite intresserad och vill lära dig vad JAK står för. Inga förkunskaper eller medlemskap krävs.

Kursinnehåll:
Räntans inverkan på samhälle och miljö
Ränteproblemet i ett globalt och lokalt perspektiv
Genomgång av JAK:s historia och sparlånesystem
”Lokal bank genom stödsparande”

Kursledare: Lennart Andersson, JAK-informatör, Jättendal

Kursavgift: 150 kr inkl. kursbok och lunch

Ta gärna med make, maka, granne, vän, bekanta m.fl. De kan också ha glädje av att känna till JAK Medlemsbank.

Mer information och  anmälan till mig, senast 22/11, tel. 0652-16180

Med Vänlig Hälsning

Lennart Andersson

Dela detta:

* Inloggade just nu

163 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser